donderdag 14 januari 2016

Training

Een van de hoogte punten in mijn werk vind ik altijd trainingen. Zo hadden we een maand geleden een coffee training dag. Best nuttige voor nieuwe mensen maar voor de "oude" rotten in het vak een verspilling van tijd. Om nog maar te zwijgen dat het best een beetje hylarische is dat een Amerikaan, een Nederlander wil gaan leren hoe coffee te maken.

Amerikanen kunnen veel maar de meeste hebben van coffee zetten geen kaas gegeten. Als denken ze zelf dat ze de werelds beste coffee brouwers zijn.

En inderdaad zoals ik al verwachte was het een enorme verspilling van tijd.

Maar goed, niks aan te doen. Nu heb ik in mijn store ook een Subway. Dat was een nieuwe voor mij en afgelopen zomer heb ik 4 weken getraint in een andere store waar ik een soort van spoed speed cursus Subway kreeg. Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind, maar ik ben dan ook een fast food mens.

Inmiddels run ik deze store alweer 5 maanden en ik vind het runnen van een Subway niet het moeilijkste wat er is, ondanks dat ik uiteraard weer een store heb met veel problemen. Veel verschillende managers gingen mij voor af in korte tijd, Niet voldoende personeel en niet de juiste kwaliteit personeel.

Als je medewerksters een datum op producten schrijven als 7/35/15 en 8/34/15.... Ja dan heb je een probleempje..

Inmiddels is de kwaliteit van mijn Subway enorm gestegen. Gelukkig heb ik een assistant manager die van alle markten thuis is en erg leer gierig is. Alleen heeft men haar nooit echt veel geleerd. Gemiste kans die we nu goed maken.

Subway heeft ook trainingen en deze maand is het dus zo ver. Vorige week 1 dag, deze week 2 dagen en volgende week 2 dagen.

Ik had best wat verwacht want ik ben natuurlijk niet zo ervaren met Subway als ik was met McDonald's. Als heb ik de afgelopen maanden veel "ontdenkt" en uitgevonden. Problemen opgelost zodra gaande weg. En veel zaken komen uiteraard ook overeen met McDonald's, bv Food cost en hoe deze kosten in bewang te houden, voedselveiligheid en personeels kosten en problemen, hoe je voorraad op peil te houden. Allemaal zaken die overal hetzelfde zijn.

Je hoeft mij echt niet te leren hoe je je food cost moet berekenen en problemen op te sporen en te verhelpen. En dat is nu precise wat we doen. En veel van de cursisten hebben werkelijk geen kaas gegeten van wat dan ook. Dit resulted in hylarische momenten. Bv de mevrouw die de training geeft praat 1,5 uur over een bepaalde cost en hoe iets te berekenen en 5 minute laten vraagt iemand iets wat zij nu net 1,5 heft staan uitleggen. Onnodig om te melden dat we er dan nog een half uur aan vast plakken. Tijd waarin ik bekant in slap val. Pfff waar vind men die mensen...

Deze trainingen zijn ook nog eens in Binghamton. een dikke anderhalf uur rijden. En gister avond viel er weer een laagje sneeuw. Geen grote hoeveel heden maar net genoeg om de wegen lekker bagger te laten zijn. Al hoorde ik de sneeuwschuivers 2x langskomen vannacht. Toen wij vanmorgen wakker warden had ik dan ook de indruk dat er behoorlijk wat gevallen zou zijn. Maardat viel dus erg mee.

Morgen dus gezellig weer een dagje zitten en vervelen. Stiekem sms met iedereen die maar terug praten wil want je moet toch wat al die uren.

Dan moest ik ook nog langs de doctor om de paar hechtingen eruit telaten halen. dat was een 2 minute klusje. Het zijn maar 3 hechtingen in de rechter bovenkant van mijn buik. Dit wondje ziet er keurig uit. Morgen een telefonische gesprekje met mijn doctor. En als het goed is starten we volgende week fridag met de eerste ronde chemo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten