woensdag 6 januari 2016

Koud en zo

Court deel 3

Nou maandag avond 10 minute te vroeg kom ik bij de Middlefield court aan. Ik ga naar binnen en stap de court room in...Leeg..Ik kijk om mij heen maar zie en hoor geen mens..Hello...

Vanuit een zij kamertje hoor ik: you need to sign in.. Ok dan.. Vriendelijkheid is maar alles he..

Ik zie the sigh sheet en ik schijf mijn naam.Ik neem plaats en wacht.. en wacht.. en wacht..

10 minten te laat loopt vanuit dat zij kamertje een mevrouw in een rechter gewaad binnen.

Ze neemt plaat achter de bench en rommelt wat in papieren.  Ik zit daar nog moeder ziel alleen te wachten .Na 5 minute begint ze te praten. Een standaard verhaaltje dat er een recording loopt en dat de court in session is.

Ze rommelt weer een minuut of 2 en dan begin namen op te noemen. Meest mannen namen. Nou mag ik misschien geen volle haar bos hebben. Ik ben toch echt afgekeurd voor man zijn.

Maar goed zal wel voor die recording zijn. Alle namen die ze afratelt zijn uiteraard niet aanwezig.. Oepsie..Dan roept ze mijn naam en ik mag voor haar bankje komen staan. Ze begint uit te leggen dat wat er gebeurd is en waarvoor ik daar ben. Alsof ik dat zelf niet weet..Zie ik er echt zo dom uit.?

Of ik het allemaal begreep. Ja hoor. In gedachte vraag ik me af wat er gebeurd als ik "nee" zou zeggen...Maar ik gedraag me..

Ze zoekt ook naar datums en ik leg haar uit dat orginele datum de 16 was. En dat ik die datum van de rechter in Otsego county had gehad.Just for the record he..

Oh ja maar er is geen court aan de 16de meldt ze mij. Ja vertel mij wat...

Dan vraagt ze waar mijn advocaat is.. uh die heb ik niet. En waarom dan niet vraagt ze. Nou simple, kan ik niet betalen, meld ik haar.
Oh maar had de andere rechter dan niet uitgelegd dat ik een papier kon invullen voor een public defender..? Ja dat had hij maar ik verdien te veel. Maar dat wil niet zeggen dat ik een advocaat betalen kan..

Nou maar zij kon niet verder met mijn zaak zonder advocaat en hoe ik dan wist dat ik geen public advocaat kon krijgen. Ze zoekt al naar het papier.
Ma'm ik weet zeker dat ik daar niet voor in aanmerking kom. Nou hoe ik dat dan wist..DU....
Nou mevrouw wat is de inkomens grens dan vraag ik. Ja dat kan ik U niet vertellen..

Kijk dat schiet op...Dat kon ze mij niet vertellen want dan konden mensen er wel eens voor zorgen dat ze er onder kwamen.. Zucht. Mevrouw ik verdien xxxx Oh yes no you are not eligible... Zoals ik al zei mevrouw..

Nou maar ik moest er toch 1 gaan zoeken en ze stelt mijn "zaak" uit tot over 4 weken. Ik ben maar niet verder in discussie gegaan. Blijkbaar kan je hier in de USA jezelf verdedigen in een moord zaak maar niet in een verkeers overtreding. Logische toch..

Laaiend rijd ik naar huis..Wat een gezeik toch.. Je kan ook niks effe afhandelen hier... grrgrgrgr

Over een maand of zo deel 4..

Afijn, thuis gaat de kachel op steen gevaarlijk want de temperatuur daalt bij de minuut. Niet alleen de pellet kachel maar ook de gewone kachel gaat aan, loeien wel te verstaan.

Die nacht word het maar liefst -24C. Der eerste echt kou front..En die was dan ook koud...
De volgende morgen moest ik werken om 5 uur. Mijn auto start maar hij is bijna niet in de versnelling te krijgen. Gekleed in dikke kleding, muts, sjaal en handschoenen en nog bevroren. Je neus gaat lopen van de kou en lijkt spontaan te bevriezen. Wel eens een ijs pegel aan je neus gehad..?

Inmiddels is het dus woensdag en vanmorgen was het "maar" -18. Voelt een stuk beter kan ik je melden al is het nog steeds gruwelijk koud hoor. Inmiddels is het kwik gestegen tot -8C

Morgen zou ik geopereerd worden maar dat is uitgesteld tot fridag. Over boeked geloof ik..Ach wel ja hoor. Eigenlijk komt mij dat wel goed uit want ik had morgen eigenlijk een trainings dag en ik houd erg van trainings dagen. Lekker in een warm kantoor gebouw zitten en dutten. Want je gelooft toch niet echt dat ik er wat van leren ga. 3 weken geleden hadden we een coffee training. haha die is goed. Een Amerikaan die een Nederlander gaan leren hoe je coffee moet maken. Hij was goed..

2 opmerkingen:

  1. Wat een gezanik hé die court zooi daar in USA. Zonde van je tijd ook, zo te lezen.

    Belangrijker..... .
    Heel veel sterkte en succes vrijdag !! Ga dik duimen voor je.

    lieve groetjes en eh...... we gaan familiehistorie schrijven. Doorbreken van de erfelijkheidscirkel !!!

    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peet, wat fijn dat je weer blogt. Je schrijft zo heerlijk nuchter. Niet fijn wat je nu weer allemaal voor je kiezen krijgt. Ook ik duim voor een goede operatie en een vlot herstel. Ondanks alles behoud je je humor: ik heb hardop achter mijn laptop zitten lachen om je coffee training. En je verhaal over de rechtbank: we zien het voor ons. Geen Netflix nodig. Dank daarvoor.

    Groetjes,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen