maandag 30 juni 2014

De flodders moving in

Het is warm.. Het is heet in Up state New York. De tempertuur is nu nog 28 graden en het is 9 uur. het was vandaag weer ruim over de 30 graden.

Hier is ice creamkraam in de zomer een favoriete plek om naar toe te gaan. Ice cream tentjes heb je dan ook I overvloed. Ik kan hier zo van 6 verschillnde kiesen waar ik in 5 minute kan zijn.

De dichtsbijzijnde is Nicky Doodles. Die zit hier in the New Hartford shopping center. Dat is direct achter onze doodlopende straat. Om in the shopping center te komen moet ik via de andere kant erin. Onze straat eindigd namelijk en dan heb je een klein sttukje bos en dan de shopping center. Dus moet ik wel 1 hele mile rijden om bij de ice cream place te komen.

Lopen kan natuurlijk ook. Aangekomen bij de icecream plaats heb je een nieuw problem. Wat voor ice wil je. Ik bedoel...


Of kies je uit deze


Ja en bijna alles is even lekker en vooral GROOT. De peanut butter versies zijn aan mij niet besteed en die zijn er natuurlijk in ruime mate. Kevin deed zich te goed aan een banana fluffer nog wat.. Iets met bananen en peanut butter. YAK..

Ik koos voor een andere ras echte Amerikaanse variant. Genaamd the Oreo Overload.


Je snapt dat dit de small is he..Maar lekker... Je hebt geen idee.

Het is dan ook niet makkelijk om met deze hitte en met deze heerlijkheden overall om niet s'avonds tegen elkaar te zeggen. You want ice cream. Hubby is er namelijk ook niet vies van.

Zoals ik al zij, ik woon in een doodlopende straat. Ik woon in het laatste huis aan een soort van cul de sac. Ik woon in een 2 onder 1 kap woning. Mijn buren, die dus aan de andere kant van hetzelfde pand wonen zijn er 2 maanden geleden gekomen. Ondanks 3 kinderen en 3 honden hebben we weinig last van ze. Soms blaffen de honden wel eens als ze niet thuis zijn maar ach. Het huis aan de andere kant naast ons is een huis wat men tot apartementen heeft omgebouwd. Ander rechter kant ervan woont een vrouw. Dus zeg maar huis naast mij maar dan aan de andere kant. Zij heeft ook een hond. Zeg maar gerust een kalf en ze heeft dat beesd veel alleen buiten. Hun achter tuin grens aan de mijne en als ze dat beesd om 4 uur s'mogens buiten heeft en hij  blaft zijn longen uit, of om 6 uur am of gewoon uren aan 1 stuk. Daar wordt Peet niet blij van en ik ben niet alleen. Inmiddels heeft ze al een bekeuring gehad voor overlast bezorgen van dat rot beesd.

In het appartement aan de linker kant, en dus direct naast mijn, met alleen een drive way ertussen woonde tot gister een man alleen. Nooit centje last van gehad. Zei elke dag gedag en how are you etc
Maar die is nu dus verhuisd en vandaag kwam ook de nieuwe bewoners.

Ik denk dat we nu de Amerikaanse versie van de flodders hier hebben. Veeeel mensen en veel lawaai. Luide muziek in de auto's, hard rijden.. Oh dat gaat overbuuf leuk vinden. Die heeft namelijk 5 van de 29 kinderen hier in de straat.
Buurjes lopen er ook bij met de broek onder de kont. Je kent het wel. De nieuwe stoeren butt mode. Je onderbroek boven je spijkerboek en je spijkerbroek met een riem vast ONDER je kont. Pet kranks op de kop, tatoes all over. En cigaretten peuken overall heen gooien.

Ok dat gaat trouble worden. Dit is namelijk New HAARtford. En New HAARtford is een beetje "op stand" En deze straat al helemaal. Ik weet niet welke hoge piet hier woont maar wij hebben altijd een speciale behandeling in straat schoonmaken, sneeuw ruimen groen verzorging etc.

Ik bedoel de buurt kan zich hier druk maken over een gat in de weg die ik niet kan zien. Maar zodra er maar een krak in de weg is komt er een brief in de bus met een kopietje van de brief, die de buurt naar de Town heeft gestuurd. En in no time wordt de krak of gat (je) gerepreerd. Met is een beetje van de piet lutten vereniging hier. Je gras niet maaien is ook een zonde.. Nou houden wij ons tuintjes netjes bij en ik geloof  dat wij wel algemeen geaccpeteerd zijn in onze "cul de sac"

Maar die bunch die we nu naast ons krijgen daar gaan we lol aan beleven. Ik zag overbuuf 2 al verdacht veel in het voor tuintje werken toen ze aan het spullen insjouwen waren. En met grote verontwaardiging naar de butt mode kijken ..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten