donderdag 3 juli 2014

Auto

Gisteren was ik vrij. Ik was van plan om naar Oneonta te gaan. Eens even kijken hoe Cal het maakt. Toen Aleysha dat hoorde wilde ze ook mee naar Oneonta om naar de kapper te gaan.

Ondanks de grote stad Utica dicht bij zijn we er namelijk nog niet in gelukt om een kapper te vinden die fatsoenlijk knipt en ook nog eens betaalbaar is. $50 voor een knip buurt is hier niks en das me te echt te gek. Crazy Pam knipt nog steeds voor $13 en tot grote tevreden heid.

Aan gekomen bij Pam kapsalon moesten we wel effe wachten. Afspraken maken doet Pam namelijk niet aan. En dat ze een goed lopend zaakje heft dat blijkt wel want het is er altijd druk.
Ach het is nooit een straf om daar een poosje te zitten. Ze ben je na een kappersbezoek weer op de hoogte van alle Oneonta roddels. Welk restaurant weg is, wie dood is en wie gearresteerd is.

Daarna gingen we naar Cal in het motel. Cal altijd blij oms te zien en nu was Aleysha er ook nog bij. Hij had weer verhalen om van te smullen en wil uiterard ook weten wat er hier in de valley allemaal gaande is.


Uiteraaard moppert hij en foetert hij er lustig op los. Over de nieuwe eigenaren, over de criminelen bewoners, over de zwangeren dames die in het huis verplijven. En dat gaat ook allemaal op een manier zoals alleen hij dat vertellen kan. Als iemand anders hetzelfd vertelt klinkt het nooit zo leuk. Hij heeft gewoon wat..

We kletsen een poosje en gaan dan even kijken of mama Mo thuis is. We hebben de kids ook al een tijd niet gezien. Helaas geen spoor van Mo en de telefoon beantwoord ze niet. Ze slaapt dus waarschijnlijk aangezien ze nachtdiensten werkt.

We rijden een andere weg naar huis omdat route A nogal wat oponthoud had door nieuw asfalt.

Thuis gekomen eten we en ik rijd mijn auto de drive way in. Naar Oneonta hadden we Aleysha's auto genomen. Ik wilde mijn auto niet op straat laten staan omdat de vuilnis gister kwam. Zover geen problem.

Echter een uurtje later krijgen we weer zo'n ice cream aanval. We besluiten om bij de supermarkt ice cream te tgaan halen. Elke keer naar de ice cream tent gaat ook in de papieren lopen uiteraard. Het is giga lekker maar niet goed koop.

Ik start mijn auto, zet hem in de achteruit en geef gas..Ok ik kijk naar mijn handrem want mijn auto gaat geen cm van ziin plek. Ik check de handrem en prober het weer. Inmiddles komt kevin ook even kijken wat er aan de hand is.

Nou wat blijkt, mijn achtewielen doen niet mee aan het spelletje. Maar dan ook total niet. Geen beweging in te krijgen.

Daar krijg ik nou zo'n sch**t gevoel van he.. Ik heb 2 jaar geleden een bijna nieuwe auto gekocht om een paar jaar van reparatie gezeik af te zijn en voila..

Kevin heb net een maand geleden zijn auto voor een half maand inkomen moeten laten repareren omdat ie anders niet goed gekeurd zou worden. Gaat lekker weer.

Vanmorgen vroeg dus maar vroeg op, op mijn vrije dg en de garage bellen. Tja die auto moet dus met een  sleepauto opgehaald worden en waarschijnlijk heeft men geen tijd om dat kreng te maken voor maandag. Morgen is het Independence day en is iedereen dus vrij en meeste bedrijven zijn zaterdg ook dicht.

Tja het is weer niet anders he. Das nou gewoon weer peet luck he..Op mijn werk zit een garage naast ons maar ja dat moet dus hier gebeuren.

Een uurtje later komt de tow truck al aan.

 
 
En daar gaat mijn gele autootje.. Dat wordt dus morgen naar het werk in Aleysha's auto. Vind ze niet leuk maar das helaas pech.
 
Aleysha ging vandaag met een vriendin zwemmen in het zwembad bij mijn schoonouders. Die wonen een 45 minute hiervandaan. Aleysha heeft deze beste mensen geheel om de finger gedraait. Gail en Jan (en mijn schoonvader heeft echt Jan) vinden the uiteraard geweldig dat ze komt en ze kan haar hart ophalen in het verwennen van  kleinkinderen.    

Vanavond net voor sluitigstijd belde ik de garage. Ik dacht wie weet hebben ze toch tijd gehad. Nou dat hadden ze inderdaad. Ze hadden het achterwiel uitelkaar en uitgevonden dat er iets was afgebroken dat in een cylinder was terecht gekomen en nu moet dat vervangen worden aan beide wielen en veren. Of zo iets. want ik was het spoor al na 3 zinnen bijster. Te technische voor iemand die nog niet wil weten hoe de moterkap open moet. Al luisterend naar het verhalen vliegen de dollartekens mij al om de oren. Maar als ik een ruwe estimate krijg dan blijkt het best mee te vallen. Kan het in elk geval met 1 paycheck dekken en ik was even bang dat het er wel 2 werden. Net als Kevin.

Betekend nog niet dat ie gemaakt is, dat wordt echt pas maandag. Ach das ook geen problem. We hebben hier nog 2 auo's dus.

1 opmerking:

  1. Balen van de auto! Ik heb de afgelopen maanden ook flink moeten betalen: nieuwe waterpomp en mengmotor voor de luchtbehandeling: bijna $2K. Maar goed: een nieuwe auto is veel duurder. Fijn weekeinde!

    BeantwoordenVerwijderen