woensdag 30 juli 2014

De buuf in hogere natte sferen

Stel je voor dat het huis naast je een huis is dat men omgebouwd heft tot 2 appartementen. Je hebt dus mijn huis, mijn drive way en dat het buur huis. Aan mijn kant van dit huis is een paar weken geleden de flodders ingetrokken. Gelukkig hebben we weinig last van ze.
In het andere appartement aan de andere kant van het huis woont een vrouw EN hond. EN wat voor hond. Zo'n kalf..

Dat beesd heeft ze soms buiten aan een ketting en dat vond die hond geen success en blaft zijn longen uit zijn lijf. Soms om 2 uur s'middags maar ook 11 uur s'avonds OF 4 uur in de morgen.

Als je dan om 2 uur thuis gekomen bent van je werk dan kan ik je melden dat dit vreselijk irritant is als die rot hond zijn bek maar niet wil houden.

Inmiddels heeft ze al meerder malen de politie op de stoep gehad en ze is ook al bekeurd voor geluidsoverlast.

Dat laatste heeft geholpen. Toen ik een keer om half zeven in de morgen aan haar deur aanbelde of ze alsjeblieft die hond naar binnen wilde halen ( ik had tot 2 uur gewerkt) begon ze te schreeuwen over haar huurbaas en over muizen overlast. Wat ik nou in vresenaam met haar huisbaas te maken heb of met haar muizen is mij een raadwsel Maar we waren inmiddels wel tot de conclusive gekomen dat ze ergens aan snuft dat niet zo goed voor je verstand is

Ze werkt ook niet en je ziet haar alle uren van de nacht op soms. Een vaag mens en meerder buren hebben dat ook al ondervonden.

Afgelopen zondag horen we (wat wij dachten) een kat janken. Kevin kijkt op het dak, we zoeken in de boo die tussen ons en de buren staat. Onze kitten zijn allemaal present in huis. Dus geen van onze kitten is het. We lopen nog wat zoekend rond en horen het niet meer. Halen onze schouders op en zeggen tegen elkaar. I don't know..

Ik nestle mij met een kop coffee op de porch en Kevin gaat prutsen aan de grasmaaier. Dan zie ik de over buurvrouw, die recht tegen over de honden mevrouw haar drive way heft, reopen naar de overkant. " are you OK? Do you need help?"

Er lijkt antwoord te komen en ze roept nog " are you sure?"

Ik zie haar de telefoon uit de zak halen en bellen. Paar minute later komt het hele spectakel onze straat inrijden. Politie, brandweer, Emt's etc. Ik loop naar de over buuf toe en vraag wat er loos is.

Nou kijk daar dan zegt ze. Ze ligt op de grond en ik weet ook niet maar gezond kan het niet zijn.
Ik kijk naar de drive way van honden buuf en inderdaad. Ze ligt met het gezicht naar beneden midden achter in de drive way. Ze beweegt af en toe wel. En maakt geluid. He dat was het katte geluid dat wij dachten te horen..

Kevin en ik lopen terug naar onze eigen drive way. Waar kevin zit te pruten aan de maaier kan je precies naar de acterplaats van honden buuf kijken.
Het was inmiddels 11 uur in de morgen. Het had geregend en dat was gestopt om half 7 die morgen.
Die honden buur lag daar dus op de grond, klets nat. De EMT tillen haar van de grond en zetten haar in een stoel. Hij houd haar schoen op zijn kop en het water komt er uit lopen.

Dat betekend dus dat ze daar al uren heeft gelegen. Ze is werkelijk klets en klets nat. Het blijkt dat ze ook niet ziek is of zo, maar of knetter zat of high. 1 van de 2.

Ik weet niet wat ze naar binnen gefrotst heeft maar het moet gewerkt hebben. Als je uren op de grond betonnen grond kan liggen in de stromende regen en dan na de regen gewoon nog uren blijven liggen... En zo warm was het niet. Nou dan heb je toch iets goeds naar binnen  gewerkt.

Ze schijnt inmiddels weer thuis te zijn. Ontnuchterd denk ik.

Geweldig die gasten.

6 opmerkingen:

  1. Dat zal maar naast je wonen, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je zeker dat je een van die gasten van je motel ook naar je nieuwe plaats is verhuisd? Grapje hoor, je maakt soms weer wat mee - maar je kunt het zo leuk beschrijven. Ik ben blij dat je weer schrijft, ik heb het echt gemist!
    Groetjes uit Canada, Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik moest zelf wel lachen om je vergelijking met katten. je schrijft trouwens
    heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met andere woorden je woont in een floddergemeenschap haha
    En die chinees maar lachen elke maand, ALS hij zijn geld krijgt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou die chinees die is niet de huisbaas van deze buuf..geenidee wie dat is.. het zal je verbazen maar het is hier juist eenbeetje up stand. NH is een rijk stadje. Kids rijden hummers hier. Behalve de mijne dan.. die chinees moet ook de tax voor dit huis ophoesten en in NH is dat ook geen grapje.. de overburen zijn ook niet blij met beide mijn buren..

    BeantwoordenVerwijderen