dinsdag 5 augustus 2014

Dieren enzo

Misshien woon ik nu in een stad, maar we hebben hier beesten. Zeg maar wilde dieren. ik woon aan de rand met wat bos gebied achter mij.

Vorige week word ik wakker van een vreselijk indringende lucht. De ramen in onze slaapkamer staan open en het stonk to high heaven. Zo erg dat je er gewoon misselijk van werd. Althans ik dan. Kevin vind een stinkdier namelijk niet  stinken. Nou laat me je melden dat beest stinkt niet een uur in de wind maar 24 uur.

Ik ging naar beneden en de stank in de keuken was helemaal niet te harden. Ik open de achterdeur en ja hoor. Meneer skunk of stinkdier had blijkbaar de hordeur bij de achter porch open gekregen en zijn parfum daar heerlijk achter gelaten. Mensen lief, het huis het 2 dagen gestonken ondanks mijn fabrice and elke andere geur iets dat ik kon vinden in huis.

Vannacht liggen we heerlijk te slapen. Ik word wakker van een scheldende Kevin. En hij scheld niet gauw. Het duurt effe voor ik door heb wat er gaande is. De katten gaan helemaal door het lint.

Op de eerste verdieping hebben wij aan de achter kant een soort ingesloten balcon. Deze slaapkamer wordt niet gebruikt en doet dienst als rommelkamer.

Dit balcon heeft aan de achterkant en zij kant van die grote ramen. Dit balcon doet in de zomer dienst als kattebak plek. Blijkbaar was 1 van de ramen niet goed dicht en een vleermuis was dus naar binnen gekomen. Nou zien die beestjes er best lief uit maar dat zijn ze dus niet. Ze kunnen bijten en zijn een grote drager van hondsdolheid. Dus het laatste wat je wilt is gebeten worden door zo'n schatje of de katten dat beest te pakken krijgen.

Omdat we het balcon gebruiken als kattebak plek is de deur van de rommel kamer naar balcon open.
De vleermuis vloog dus rond in die kamer. Kevin probeerde dat beest dus te vangen maar die krengen zijn toch niet zo blind als wij denken.

Gewapend met een grote handdoek en nog vnalles wat hij als "wapen" kon gebruiken ging hubby de vleermuis te lijf. Maar hij liet zich niet vangen. Dus midden in de nacht een kattebak in de gang gezet en het raam open in de rommel kamer. In de hoop dat vleermuis het ruime sop zou verkiezen over vermoord te worden door mijn echtgenoot. Blijkbaar vond het beest het toch niet erg gezellig met 4 katten en een agressieve man achter aan want vanmorgen was ie pleite.

Onze huis baas is chinees. Best aardige man die woont in NYC. Toen de buren een paar maanden geleden verhuisden en de plek zo'n beetje tot de grond afgebroken achter lieten heeft ie een management buro ingehuurd om het onderhoud te doen.

Nou ja management buro. Op zijn Amerikaans dan wel te verstaan. De man die dus de baas is van dat "management buro" is oorspronkelijk van Joegoslavie. Of iets wat ooit  Joegoslavie was. De beste man spreek zeer slecht engels. Hij doet hier samen met een andere man het onderhoud. Nu is dat leuk natuurlijk maar dat onderhoud doen ze ook op zijn Joegoslavies.

Hij heb net zoveel verstand van onderhoud en reparaties als mijn schoenzolen.
Nu wil het ongeluk dat de ruit in mijn achter deur van de week aan diggelen ging. Windhoosje..De ruit zit er nog in maar ziet er uit als een inelkaar gelegde puzzle. Nu kwam mohammed gisteren langs. Hij kijkt naar de ruit en zegt. yes yes oh yeh I think it needs to be replaced. Ja no shit shirlock..Zou je denken? Ja dan zou hij de deur eruit halen en die meenemen en er dan een nieuwe ruit inzetten. Oh really enne kom je die deur dan ook dezelfde dag terug brengen. Nou nee want dat spul dat de ruit vast zet moest drogen. Oh en dan heb ik dus geen achterdeur.. Gossie dat zal de raccoon leuk vinden. Heb ik binnen kort een raccoon op visite in de keuken. De raccoon spookt hier namelijk s'nacht rond het huis. Want aan de buiten kant van de achterporch zit alleen een hor deur. Zelf het stinkdier kan die deur open krijgen en een raccoon gaat met gemak door het hor van de hor deur heen als ie denkt dat er wat te eten valt.

Om nog maar te zwijgen dat dan dus iedereen gewoon binnen kan lopen. Nou ben ik daar niet echt bang voor in deze buurt maar om nou een paar dagen geen achterdeur te hebben is ook weer wat overdreven.

Nou vandaag kwam hij dus de ruit opmeten, Waarom hij dat gisteren niet kon doen, schiet mij maar lek. Zien of we morgen een nieuwe ruit krijgen anders moet ik meneer cheng maar eens gaan lastig vallen.

Kevin reed in Utica en kwam op deze kruising terecht. Klinkt goed toch..

2 opmerkingen:

  1. Jij loopt ook wel altijd tegen vreemde mensen aan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Typisch: we zien nauwelijks wasberen eigenlijk en nog nooit een stinkdier. Maar goed: het eiland is dan ook erg druk bevolkt.

    BeantwoordenVerwijderen