maandag 11 augustus 2014

nieuwe uit deel 3

Nou we zijn weer een paar dagen verder en je verwacht vast foto's van mijn nieuwe ruit. Ja bijna dan.. Ok nou kijk dat zit zo.

Ze zijn nu 3 keer geweest om die ruit te meten. Maar beide "professionele" maintenance people hebben geen flauw benul hoe je een ruit moet opmeten. Kijk dat zit zo.

De ruit is in een deur, de keuken deur. Aan de binnen kant zit de ruit vast met van die latjes.


Maar aan de buitenkant zit er alleen stopverf.

 
Nou het "problem" waar onze klusjes mannen het niet over eens kunnen worden. Aan welke kant moet je nou die ruit opmeten?
 
Nou je begrijpt dat dit een vreselijk ingewikkeld problem is. Ik weet het antwoord en ook Kevin heeft ze het antwoord al ingefluisterd. Maar ja. Bosniers zijn blijkbaar eigenwijs of in Bosnie doen ze het anders.
 
Gistermiddag kwam klusser 2 weer. ik kom de deur ophalen om er een andere ruit in te zetten. Uh ok ...en wanneer krijg ik die deur terug? Nou morgen of zo. DACHT het niet. Ik ga niet zonder achterdeur zitten. Hoe zeg je dat in het bosnische?
 
Oh oh eh yes uh wel I will measure it one more time.. Yeh go ahead.. ga lekker nog eens meten.. Kan geen kwaad, meten is weten tenslotten en jullie hebben het pas 4x opgemeten.
 
Nou hij heeft gemeten, gezweten en nog meer gemeten. En hij denkt nu te weten hoe groot de ruit moet zijn.  Hij zou vandaag terug komen om de ruit er in te zetten. Nou je voelt hem al aankomen..
Peet heb nog steeds geen ruit. Geen klusjes mannen gezien vandaag.
 
Das weer een gebed zonder eind, maar weet je over 4 dagen moet de rent betaald worden. Nou dat houden we nog maar even vast.


Wordt uiteraard vervolgd....

Zaterdag zou ik naar NYC gaan om daar een Nederlandse te ontmoeten. Helaas ging die afspraak niet door. Nu wil het toeval dat mijn vriendin Ann uit Virginia of tegenwoordig Boston in haar oude woonplaats Sidney was om haar zoon (uh sorry dochter tegenwoordig) te zien. Dus met Ann afgesproken. Uiteraard was het een gezellig middag met veel bijkletsen. Ik loop al een tijdje met het idee mijn haar af te knippen en ik deel dit met Ann. Dus Ann belt de kapper en voila. Dan gaat het er ook echt af.

 
En zo ziet dat er uit..
 
Een stuk korter dus..

Uiteraard hebben Ann en ik nogal wat bij te kletsen. Ook al spreken we elkaar soms heel uitgebreid aan de telefoon . Ann is een persoontje die nogal wat mee maakt en beslist geen saai leventje leidt. Al zou ik voor geen geld willen ruilen. De verhalen en avonturen zijn om van de smullen.

Gelukkig blijft ze de gelehe week en woensdag is haar verjaardag dus dat vraagt om een avondje uitgaan. Ook dit wordt vervolgd.




5 opmerkingen:

  1. Je nieuwe kapsel staat je ontzettend goed, Petra!
    Ann meer meemaken dan jij?? Dát kan ik me nauwelijks voorstellen :-)
    Succes met de keukenruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi ik dacht net als Ineke die Ann moet wel een heeeeeel spannend en enerverend leven hebben als ze jouw verhalen overtreft. Leuk kapsel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Praktisch kapsel zo te zien. Succes met de nieuwe achterdeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je wilt toch niet zeggen dat je zelf een saai leventje hebt? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen