donderdag 10 juli 2014

tornado's en zo

Het is alweer donderdag. Deze week is weer voorbij gevlogen. Maandag om 9 uur am belde de garage al. Oeps das nooit een goed teken. Ik had om een olie verversing gevraagd en nu bleek de olie schroef te lekken. Ach een nieuwe kost $4 dus hoppa. Belde hij daarvoor? Nou niet helemaal. Mijn rechter achterband veloor lucht. Oke.. En waarschijnlijk hebben mijn remmen al eerder vast gezeten want ik heb wat beschadigingen op mijn achterbanden. Oke moeten er nieuwe op dan? Nou misschien. De lekke band kon gemaakt worden en dan moest ik maar kijken hoe ze aanvoelen.

Ja kijk dan word ik niet echt blij van. Dan krijg ik van die visioenen dat mijn achterbanden in sterio ontploffen als is 70 mile per uur rijd op de interstate..

Maar ok ik ga er effe op rijden als zij vinden dat het kan. Over 1,5 maand is het September en dan gooi ik er toch lekker 2 nieuwe banden onder. Slechte banden in de winter dat lijkt mij niet zo'n fantastische plan.

Uiteindelijk viel de rekening nog niet tegen..

Dinsdag werken en na het werk effe bij kletsen met Shirley onder het genot van dinner. Wel handig dat ik nu dichterbij werk.
We hadden nogal wat bij te kletsen en die server zal ons wel heel vervelend hebben gevonden. Het duurde eeuwen voor we wisten wat we wilde en we bleven ook nog eens lang zitten. Maar hij bleef aardig. (das wel zo goed voor zijn tip uiteraard)

Dinsdag was ook weer een weer spectakel. Genade zeg. Na de klere winter die we gehad hebben lijkt het nu wel of we de ene na de andere storm over ons heen krijgen.
Ook nu weer mega raak. Vlak bij mijn werk een tornado. Wij moesten in de stortregen "Opblaas Ronald" redden. Ook vlak bij mij huis in Deerfield een tornade.
In totaal 4 tornado's in NY state dinsdag. In Deerfield gingen een aantal huizen de lucht in en dat koste 4 mensen het leven. Die tornado's zijn echt geen grapje.

Dit is in Deerfield
 
Dit is in Syracuse
 
Dit is ook in Syracuse. Kijk even naar de wortels van die boom. Ongelooflijk toch.
 
 
Het lijkt wel "normal" aan het worden om tornado's te krijgen in NY.



Vorige week ook een mega storm. Aleysha was vrijdag zwemmen bij mijn schoonouders met een vriendin. Mijn schoonmoeder belt even nadat ze thuis was of Aleysha goed thuis gekomen was. Uh ja , ze vertelt opgewonden van de storm die over ons trok. Hier alleen regen maar bij hen hagel van wel 5 cm grote stenen. Raam in de keuken eruit en de gehele west kant van het huis is de siding beschadigd. Het lijkt wel of iemand die kant van het huis gebruikt heeft als oefendoel voor een golf toernooi. Heel de kant van het huis zit onder de deuken. Ook was er een tornade warning maar gelukkig bleef die uit.

Zondag was ik vrij en gingen we een verlaat 4th of july vieren bij mijn schoonouders. Ik moest namelijk the 4th werken. Bbq-en met nog wat meer family. Was heel gezellig en tja als je dit zwembad ziet dan snap je waarom Aleysha graag bij haar nieuw verworven oma gaat zwemmen. Uiteraard vind oma het maar al te leuk om nieuwbakken kleindochter te verwennen en geniet van het gezelschap.


Vandaag op mijn werk. Ik heb een headset op en een auto komt bij de praatpaal. Ik begroet de klant en wat denk je dat die vraagt. Uh how much is your dollar hamburger?

Ja je leest het goed. Het is maar goed dat die klant mijn gezicht niet kon zien.

We hebben hier uiteraared ook voetbal gekeken en ik snap ook weer gelijk waarom ik zo;n hekel heb aan voetbal. Ik ben al blij dat ik niet de afgelopen 3 weken geconfronteerd ben met al die oranje troep.   Hier kijkt geen hond naar voetbal. Toen Amerika er nog in zat wel maar sinds die er uit zijn intresseerd het geen levende ziel. Meeste hebben geen idee wie in de finale gaan zijn.

1 opmerking:

  1. Hier op het eiland geen extreem weer de afgelopen dagen. Wel een flink regenstorm op 3 juli maar dat is altijd goed voor het gazon.

    BeantwoordenVerwijderen