donderdag 26 juni 2014

Honors

Gisteravond laat. Kevin maakt zich net klaar om naar bed te komen en we horen de trap dicht klappen. Je begrijpt dat Kevin in pyama nar buiten ging om naar de vangst te kijken. Dit is een live trap overigens. Hij heeft als missie de chipmunk populatie uit te dunnen en als het effe kan ook de squirrel. Ze vangen en dan ergens anders los laten.

Maar geen chippie of squirrel in de trap. De trap was dicht geklapt door een ander beesd. Een Raccoon of wel een was beertje. Aha.. nou snappen we ook warm de vuilis bar vorige onderste boven lag. Meneer raccoon is namelijk niet zo kieskeuig in voedselkeuzes. Uiteraard is de raccoon te groot om in de trap te gaan en hij had hem alleen onderste boven gegooit om de pinda's eruit te krijgen. Hij mag dan niet kieskeurig zijn, dom kan je hem niet noemen.

Vandaag had kevin meer success. 2 chippies gevangen en die heeft ie losgelaten in het New Hartford parc. Nog een stuk of 10 te gaan maar dat vertellen we hem maar niet...

Op mijn werk vandaag lekker druk (zoals altijd). Ik had een grietje werken met een naam die ik na 3 weken nog niet uit mijn strot kan krijgen. Shawndechya heten.
Het kind is luier dan lui. Echt ik wist niet dat ze zo lui gemaakt werden. Ze kan ook niet veel. Ze heb niet al te veel werkende hersen cellen.

Maar goed ze werkt dus aan de kassa. Als je geen klanten hebt dan doe je iets anders. If you have time to lean, you have time to clean..Right..? Nou dat motto probeer ik erin te krijgen maar erg success vol is het nog niet.
Ik vraag haar of ze de shake machine even kan afnemen. Ik heb zelfs al een natte doek voor haar. (anders duurt het minimal 10 minute om die te pakken). Nou weet je wat ze zei : Antonia, you are bothering me.. Uh het duurt effe 3 seconde voor ik kan reageren. Uh excuse me..!! What... hoor ik dat nu goed. I'm bothering her. Met andere woorden. Ik val haar lasting..!! WT....

Nou meid, weet je.. Laat die shake machine maar. Jij wou eerder naar huis he om de bus te halen. Weet je je mag nu vertrekken. We hebben hier 3 uitgangen, kies er1..oh en vergeet niet uit te klokken. Met een blik van als blikken konden doden dan was ik er niet meer geweest, gaat ze haar tas pakken en vertrekt.. zonder uit te klokken overigens maar dat regel ik gelijk effe..

Aleysha had vandaag weer een viering op school.
Ze graduate namelijk met honors en dat moet apart weer gevierd worden.

 
 
Ze zijn hier op de scholen dol op vieringen. Ik heb in de afgelopen meer awards gezien dan in mijn hele leven. Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een award voor. En bij awards horen award uitreikingen. LANGE award uitreikingen. Met veel LANGE toespraken..
 
MAAR het is uiteraard een mega prestatie dat Aleysha met honors graduate. Ze sprak 8 jaar geleden  geen word engels.
 
Leerlingen die met honor graduaten dragen ook een gele band.
 
 
Dit mag ze dus zaterdag dragen. De lange is voor om de nek en de pluim voor aan de hat.
 




3 opmerkingen:

  1. gefeliciteerd met je dochter. wat ontzettend goed van haar. en dan gaan jullie
    alweer een nieuw tijdperk in. is die met die lastige naam nu voor altijd weg of
    mag ze weer terug komen als ze met iemand boven jou praat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ze moet nu eerst met de manager praten. maar heel vervelend is die nu net 2 weken op vacantie..jammer he...ik heb haar een schriftelijke waarschuwing gegeven. Nog 2 en dan is ze voorgoed weg..als ze al ooit terug komt..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Top! Inderdaad erg veel tokkies bij McSnack. Ook bij ons. Maar goed: dat is in NL niet anders. :-)

    BeantwoordenVerwijderen