maandag 23 juni 2014

staaltje stommiteiten

Gut gut nog an toe. Af en toe heb ik echt het gevoel dat de mensen dommer worden of ik slimmer..Laten we het op het eerste houden.

Je zal maar bij de Mac werken. Hardstikke leuk maar soms zou je met liefde sommige van die figuren tussen de grill pletten.

Zo een meisje. nou ja meisje het is 23 jaar. Oud genoeg om een "beetje" nuchter verstand te hebben zou je denken. lees en huiver:

Een meneer moet $10.15 betalen en geeft een biljet van $20. Ze toetst 20 in in de kassa en de kassa vertelt haar dan hoeveel ze terug moet geven. Maar de meneer geeft haar er een quarter bij.. oh MY .. ja nou is ze dus van slag. Want wat moet ze nou terug geven.. Tja ja lasting he.. Dan roep je de manager er maar bij. Want dat kan ze niet behappen..
Ik kom erbij en geeft de meneer het juiste wissel geld. Ik doe zelfs een poging om uit te leggen waarom die meneer dat deed. Maar ze kijkt me aan alsof ik 2 hoofden heb en ik geef het op..

Nog geen 20 minute later..
Er is geen gast voor de counter te bekennen en ze staat er maar wat bij. Ik bedoel iets uit je zelf doen is uiteraard niet van deze tijd. Dus maan ik haar aan of ze de glazen cookie display een van de fingers wil ontdoen.
Ze pakt de blauwe vorm van de amerikaanse glassex en begint te poetsen. Tot zover uiteraard niks aan de hand. Maar dan..  Ze openende de cookie case en spuit ruim glassex aan de binnen kant van de cookie case.. MAAR.. er liggen cookies in!!!

Ik reageer te laat en ze schrik nog van mijn reaktie.. Ze kijkt me met de meest verbaasde blik aan.

Hoe kan je nou aan de binnen kan spuiten als er cookies in liggen zeg ik bijzonder geirriteerd tegen haar. Oh yeh but I wasn't spraying on the cookies.. DONG DONG.. do I need to say more..?

Dan hebben we een manager. Ze heeft net een baby die nu 4 maanden is. Haar boyfriend logeerd een tijdje op kosten van de staat in een staats hotel. Of wel hij zit in de bajes.
Ze vertelt uitgebreid dan ze met hem aan de phone was en door zijn schuld mistte ze de juiste afslag en nu moest ze dus 40 mile (60km) omrijden. Hier hebben de interstates nu eenmaal niet elke 4 km een afrit. Ach ja misschien ook  niet zo'n verstandig idee om al rijdend te bellen he...

Een half uur later moet er iemand naar de bank om wisselgeld te halen. De bank is precies 1 mile van de store. Ik vraag of zij wil gaan of dat ze wil dat ik ga. Oh no you can go, I can't afford the gas...
Wat is er mis met dat plaatje.. ?

Dan een andere griet. Woensdag komt ze binnen. Ze hoeft niet te werken. Maar maar zit van 11 uur in de morgen tot 3 uur in de middag in het restaurant.
De volgende dag moet ze wel werken en ze komt naar mij toe. Ze heeft een problem. Ze moet de dag erna, vrijdag ook werken maar ze heeft geen geld voor de bus. Of ze een voorschot op haar check kon krijgen. Hier krijgen ze hun paycheck op dinsdag. Dus dit was 2 dagen nadat ze haar paycheck had gehad. En de bus kost hier echt geen drol. Je kan voor $1.25 half Syracuse door crossen.
Met andere woorden, 2 dagen nadat ze betaald kreeg had ze geen $2,50 voor de bus om vrijdag naar haar werk te komen. Maar woensdag kon ze wel met de bus naar de mac komen en er een halve dag rondhangen.. echt waar joh... Nou je begrijpt dat ze dus geen voor schot kreeg.
 "Ja maar dan kan ik morgen niet komen werken. Nou meis dan heb je de hele dag vandaag nog om iemand anders te vinden die je dienst kan overnemen."
En of ze er vrijdag was.. Wat haar uiteraard geraden was ook..

Nou zijn het niet alleen de mensen waar ik soms een probleem mee heb. Ik kom s'morgens aanrijden bij de mac en ik zie een behoorlijk opstopping bij het begin van de drive lanes. Hier heb ik een dubbele drive lane. Ik parkeer mijn auto en als ik uitstap zie ik het probleem.




Een nieuwe gast die niet zo snel is. Of wel een snapping turtle. Hier op deze foto lijkt hij niet zo groot maar hij is een 40 cm doorsneede. En deze "snappers" zien er misschien onschuldig en reuse sloom uit. Maar schijn bedriegt. Sloom lopen ja inderdaad maar bijten kan hij ineens razend snel en dat kreng kan met gemak je fingers afbijten.
He oppakken en even aan de kant zettten is dus geen optie. John mijn amerikaanse/mexicaanse  Ramazan komt helpen en met behulp van een sneeuw schep en een bezem krijgen we dit liefje terug richting het meertje achter de parkeerplaats. Waar hij hoogswaarschijnlijk ook vandaan kwam.

Dan afgelopen donderdag was het lekker warm. En je kent het wel, warm weer betekend soms onweer. Nou als het hier onweert dan vergaat horen en zien je. De waarschuwingen vlogen dan ook heel de avond over de TV. Tegen half 10 brak de hell los. Gelukkig bleven we stroom houden want niet iedereen in deze omgeving was zo gelukkig. Wij verloren alleen een dag cable. Dus geen Tv en internet. Ook vervelend maar in vergelijkijng emt 15 km verderop peanuts..

http://www.wktv.com/slideshows/Storms-cause-damage-throughout-area-263656431.html

Een tornado raasde door de town van Verona en nam zo'n beetje alles mee wat het tegen kwam.

 
Je zal je huis maar zo aantreffen. Honderde bomen uiteraard etc etc. 1 ding is wel duidelijk, het weer hier in New York is nooit saai te noemen..                                                                                            

3 opmerkingen:

  1. Elke, Oakville, ON23 juni 2014 om 17:36

    Een saai leven zal jij nooit hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet alleen bij de Mac zijn soms de mensen aan de kassa hopeloos. Ik was bij de drugstore en bij de kassa konden ze plotseling niet zien wat voor geld ze terug moesten geven. Wat een ramp - de dame aan de kassa vond het nodig om een papier te nemen om uit te rekenen wat ze terug moest betalen. Toen ik zei, je geeft het geld terug beginnend met de prijs en dan tellen tot je bij het gegeven geld komt. Ze keek naar het plafond, en ik zei toen, staat het soms op het plafond en toen moesten de mensen die achter me stonden wel even lachen. Je maakt wel vaker mee dat ze niet kunnen rekenen soms, was vroeger toch wel anders!.
    Houdt je taai, Petra.
    Groetjes uit Ottawa, Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig die schildpad. Ik heb er pas 1 keer een gezien op een doorgaande weg hier in de buurt 2 jaar geleden. Bij ons valt ook regelmatig de stroom uit: 2 keer de afgelopen 5 weken. Maar meestal is dat na een paar uur weer verholpen. We hebben ook een nieuwe stroommaatschappij: geen National Grid meer maar PSEG.

    BeantwoordenVerwijderen