dinsdag 24 juni 2014

een gewone dinsdag

Ik had vanmorgen een wat latere start. Hoefde pas om 10 uur op het werk te zijn.
Ik doe er ongeveer 50 minute over om op het werk te komen. Gelukkig een erg makkelijke weg. Hier de interstate op en 200 meter van mijn werk een andere interstate af.

Vanmorgen had ik wat administratieve taken die ik af moest werken. Dan helpen met de lunch rush en dan een middag vol vergaderingen.

Dan nog even een helpen met de dinner rush.

We hadden ook wat personeels tekort. Een manager belde vanmorgen af want ze had geen oppas..Zucht.. echt waar..?
Ja das inderdaad dezelfde die van de week geen benzine kon veroorloven om naar de bank te rijden. Milen die je overigens gewoon vergeod krijgt. Alleen maar 1x per maand.  Maar blijkbaar is 9 uur pay missen geen probleem. Ik bedoel heel veel mensen hebben kleine kinderen en werken. Misschien een plan bedenken hoe je dat gaat doen voor je kinderen krijgt. Of een goede oplossing bedenken. Dit is namelijk al niet de eerste keer. En misschien helpt het ook niet dan baby daddy in de bak zit. Ja dan krijg je dit soort dingen..

Daardoor was ik ook laat om naar huis te gaan. Om 7 uur stond de drive vol en dan loop je niet weg. Althans ik niet. Een groot voordeel bij deze baan is dat ik gewoon salaried ben. Dat betekend dat je een vast salaris per week krijgt. Meestal krijg je dan geen over uren betaald. Maar als ik meer dan de 45 werk waarvoor ik betaald krijg dan krijg ik die gewoon betaald.

Onder weg naar huis even met mijn oudste kletsen.(handsfree overigens).Shirley had een bacteriele infectie in haar darmen en nu ze de juiste antibitotica heeft gekregen sinds dis weekend gaat het een stuk beter.

Onderweg naar huis was het HOT. Mijn auto is een beetje erg simple. geen electieke luxe. Ik haat electrische ramen en dat sort flauwe kul. Mijn electrische ramen breken altijd en het kost een vermogen om te repareren. Niks mis met handmatig je ramen naar beneden draaien.

Maar doordat mijn auto niet is uitgerust met enige luxe heb ik dus ook geen airco. En als je auto ruim 9 uur in de brandende zon heeft gestaan dan weet je het wel. Een sauna
Gelukkig begon het net iets te regenen toen ik onderweg was en inmiddels onweert het ook weer. Maar niets vergeleken bij vorige week. Gewoon een buitje voor het stof.

Aleysha is al klaar met school en had dus eten al klaar toen ik thuis kwam. Nog een paar dagen dan is het haar graduation van de New Hartford central school. Dat zal plaats vinden in Utica in het auditorium. In de school is namelijk geen ruimte genoeg voor al de family van de 260 leerlingen. Elke leerling mag 10 familie leden meenemen. Nou reken maar uit hoeveel mensen dat zijn. Voor Aleysha is dat Shirley & Josh, haar vader,  kevin en ik en Kevin zijn ouders. Wel lief dat zijn ouders zo betrokken zijn bij mijn kinderen. Kevin heeft 1 zus en beide hebben dus 2 stief kinderen.Geen kinderen van hunzelf.  Maar voor zijn ouders maakt het geen bal uit. Ze vinden het geweldig om er 2 kleindochters bij te hebben.

Inmiddels regen het al een poosje maar het is nog steeds snik heet. Maar ach na de barre noordpool winter (die ons nog zeer vers in het geheugen staat) die wij achter de rug hebben klaag ik nooit meer over warmte.
Kevin heft een mooie fan boven ons bed gemonteerd, wat erg lekker voelt overigens. Maakt geen lawaai. Ik heb namelijk geen airco en die wil ik ook niet. Vieze droge lucht, lawaai en keelpijn krijg je daarvan. 

1 opmerking:

  1. Groot gelijk qua auto: ik heb al flink wat reparaties moeten betalen voor mijn Ford Taurus. Amerikaanse kwaliteit: bijna 100.000 mijlen dus flink wat kostbare reparaties dit jaar. Maar goed: een nieuwe auto (occassion) kost ook heel veel geld dus repareren maar.

    BeantwoordenVerwijderen