zondag 13 april 2014

Promotie.. Yep sure

Afgelopen week kwam mijn baas er achter dat er een store was waar de manager zwanger was. Dat kon men 4 weken geleden niet bedenken.  Nu stuurde me ze eerst 4 weken naar deze store en nu weer veranderen. Afijne de manager zou officieel eind deze maand met zwangerschaps verlof gaan. Maar dat kon eerder want ze had wat problemen.

Nou vrijdag morgen belde mijn baas. Of ik eerst naar die andere store wilde want de manger ging vandaag met verlof. Dan kon zij mij nog effe wat wegwijs maken.

Ik zat nog in mijn pyama. Snel douchen en dan op naar MvConnersville. Zo'n plaatsje in the middle of nowhere letterlijk.
De gehele middag met de manager doorgebracht. Store is behoorlijk oud, maar ook wel aparte dingen zoals ice cream. Iets wat meeste benzine stations niet hebben. Schep en soft ice.

Toen ik terug op mijn werk kwam zou ik mijn baas bellen. Uiteraard had men wel gemeld dat mijn salaris aangepast zou  worden naar een managers salaris.

Nou nu kwam dus dat salaris aan bot. Ik werk nu voor een bedrag per uur. Gewoonlijk werk ik 40 uur per week. Ik krijg dus 40 x mijn uurloon uitbetaald. Werk ik 39 uur dan krijg ik ook 39.

Managers werken voor een vast salaris en werken 45 uur per week. Mijn baas vertelde mij dus wat mijn nieuwe week salaris zou worden.

Nou dat wordt nog effe soebatten. Want als je dus dat nieuwe week loon deel door 45 uur dan kom je iets minder uit PER uur dan dat ik nu verdien. Um heb ik stupid op mijn voorhoofd staan of zo.

Ik probeer haar dit uit te leggen maar ja, das zou lastig als je niet al te slim bent. Haar argument was, ja maar op je loonstrookje staat gewoon 40 uur. Ja dat snap ik. Dat doet bijna elk bedrijf. Je komt een aantal uren over een per week voor een week loon maar op de loonstrookjes staat gewoon 40..

Maar dat bedoel ik niet. Ik verdien nu XX per uur en nu krijg ik een promotie en mijn enige voor deel is dat ik 5 uur extra per week werk en verdien. Maar mijn loon per uur wordt minder voor meer verantwoordelijkheid. Oh en bijna vergeten, ik moet ook nog 30 mile per dag total extra rijden. Dat klinkt mij toch niet echt als een financiele opkikker in de oren.


Nou uiteindelijk leek ze het ze het te snappen en ze zou terug gaan naar haar baas. Ze heeft ook niks te vertellen tenslotten.

Dan herinner ik mij ook nog dat toen ik begon te werken bij dit bedrijf en we over loon praten. Ze vragen je dan altijd wat je wilt verdienen. Wat ik toen vroeg was te veel voor mijn positie. Daar startte men managers mee. Nou mooi nou word ik manager en ohhhh wacht nu wil men mij met 3000 per jaar minder manager laten zijn.

Nou je begrijpt dat het laatste word er nog niet over gevallen is.

Ik heb het hier toch al helemaal gehad hoor. Ik heb de afgelopen weken diverse applicatie weg gedaan. Veel bedrijven willen dit je dit per internet doet. Alleen hoor je nooit wat en de positive wordt gewoon week na week weer geadverteerd. Ik neem aan dat men geen banen adverteerd als je er geen hebt. Ik bedoel ik mag toch hopen dat ze wat beters te doen hebben.

Zo ook McDonald's. Zo'n beetje elk restaurant heb ik gehad in deze omgeving. Maar nog nooit ook maar 1 reaktie gehad. Ik denk dat deze applicaties in de stores in de @mail komen en gewoon de prullebak in verdwijnen.

Er moet dus een andere manier zijn om aandacht te krijgen. Ik wil echt niet over het paard getilt klinken, maar als ik een supervisor or owner zou zijn en ik krijg een applicatie van iemand met 13 jaar ervaring, dan wil je daar toch minimal even met praten lijkt mij. Het wil er bij mij niet in dat geen Mac hier in de omgeving een General manager zoekt.

Dus heb ik een 2,5 week geleden brutal gewoon mijn resumee met een cover letter op de post gedaan ter attentie van de HR department.  En ik hoorde niks...

Nou tot vrijdag dan. Toen ik op weg was naar die nieuwe store gaat mijn telefoon. Een vreemd nummer met een vreemde area code. Is meestal zo'n telefoontje die je iets wil aansmeren.
waarom ik dan toch opnam weet ik eigenlijk niet, maar ik ben blij het wel gedaan te hebben.

Het was namelijk de operation manager van de McDonald's. Hij had mijn brief op zijn buro gekregen en of ik even tijd had voor een telefonische gesprekje. Nou tuurlijk ik parkeer effe..

Het gesprek verliep erg vlot en hij klonk erg enthousiast. Hij vroeg vanalles over wat ik gedaan had en zo voort. Hij vroeg mij om een officiele applicatie via internet in te vullen maar hij zou mij de link sturen zodat het bij zijn recruiter terecht zou komen en zo weer bij hem.

Maandag zou hij mij dan terug bellen om afspraak te maken voor een persoonlijk gesprek. Zijn recruiter belde mij inderdaad nog dezelfde middag en inmiddels heb ik de applicatie weer ingevuld en die zou nu bij haar op het buro moeten liggen.

Na het telefoon gesprek kreeg ik ook nog een sms je waarin hij zijn naam en title vertelde zodat ik wist met wie ik gesproken had en hij bedankte me voor het gesprek.  Nou kijk aan. Dat geeft de burger moed toch..
Nou je begrijpt dat ik niet wachten kan tot morgen.

1 opmerking: