maandag 14 april 2014

Bezoekje Cal

Vandaag was miijn vrije dag. op de agenda stond en bezoekje Oneonta. Ikhad een tax klantje die nog een handtekening moest zetten. Morgen is de tax death line tenslotte.

En uiteraard kan je niet naar Oneonta zonder een bezoekje aan Cal.
Cal tja wat zullen we er van zeggen. Soms is ie goed gemuts maar soms ook chagrijnig en depri.
Ligt een beetje aan wat er de afgelopen week is voor gevallen. Nou blijkbaar is er weer een en ander voor gevallen tussen de nieuwe eigenaar en hem. Die nieuwe eigenaren hebben soms een beetje de neiging om hem te kleineren. En dat valt nooit erg goed bij hem.

Hij mag dan een red neck zijn, maar er is niks mis met zijn verstand en dom is het laatste wat je Cal kan noemen. Hij is misschien nooit netjes gekleed, en zijn taal gebruik is soms wat aan de grove kant. Maar hij heeft er een hekel aan om behandeld te worden als een tweede rangs burger.

Hij is niet de makkelijkste dat weet ik ook wel. Ik heb mijn part met aanvaringen met hem gehad. Maar we waren altijd in staat om de volgende morgen weer coffee te drinken.

Voor ik bij hem langs ging even langs bij de winkel om wat lekkers mee te nemen. Gewoon wat boodschappen waarvan ik weet dat hij die lekker wind. BV chicken, turkey, Swiss cheese, onion rolls, corn bread etc.

Kevin vind het maar zo zo. Hij is een beetje van mening dat Cal zelf verantwoordelijk is voor de situatie waarin hij zich bevind en dat ik me daar niet verantwoordelijk voor hoef te voelen.

Ergens weet ik dat ook wel en een beetje gelijk heeft hij ook wel. Maaar aan de andere kant heeft ie ook een hart van goud en hij is altijd goed voor mij geweest en heeft altijd klaar gestaan voor mij. Dag en nacht. En ach het is tenslotte ook een uniek person. Ik denk dat de mensen die hem persoonlijk hebben ontmoet dat wel beamen.

En ik weet ook wel dat ie te veel drinkt en zijn centjes beter aan food zou kunnen uitgeven, maar wie ben ik om daarover te oordelen. Hij heft geen levende ziel die om hem geeft. Zijn dochter heeft ie in geen 20 jaar gezien. Ja daar zal hij vast ook zijn deel van schuld in hebben. Maar toch..
Hij is en blijft toch een mijn maatje..En hem aan zijn lot overlaten of niet naar hem om kijken dat zou ik met mezelf niet kunnen verenigen.

Kevin snapt het wel al is ie het niet altijd met mij eens.

Maar goed, Cal was dus chagrijnig en depri. Hij was blij me te zien hoor daar niet van. Ik had ook een voorraad boeken meegebracht die ik ergens op een auccion op de kop had getikt. Daar zaten een paar geschiedenis boeken bij en daar houdt hij erg van. Ook een berg detectieve boeken. Hij had de vorige lading nog niet uit, dus dat kwam mooi uit.

Het motel noemt hij nu "the criminal palace". Het zit namelijk vol met criminelen. Het is een soort save heaven geworden. van child molesters, tot fraude typjes, brandstichters en veel ex drugs criminelen.

Dat levert nog wel een de nodige tafrelen op dat snap je.de volgende keer dat ik naar hem ga moet ik eens wat van de verhalen gaan opschrijven zodat ik ze door kan vertellen want de helft ben ik al weer kwijt voor ik thuis ben.

Tijdens mijn bezoekje aan Cal belde ook meneer Mac. en een afspraak is gemaakt voor volgende week voor een interview.  Ik ben benieuwd. Uiteraard kon ik er niet onder uit om Cal te vertellen wat er gaande was en ik kreeg gelijk een oor vol waarom ik in godsnaam terug naar Mac zou willen. You didn't learn your lesson when that Mexican threw that table at you?

Uiteraard ook effe Cal op de hoogde gebracht van hoe het met Shirley gaat en met Aleysha en Kevin en de catten.  Afijn ik had wel het idee dat ie van mijn bezoekje genoot. Hij kon in elk geval zijn EI effe kwijt. En ik heb heb weer genoten van zijn kijk op dingen en zijn gefoeter of vanalles en nog wat. Zoals ik al zei, eht is en blijft een uniek persoontje...

1 opmerking: