vrijdag 12 februari 2016

Diepvries

De winters in New York zijn soms vreselijk. Tot nog toe mogen we helemaal niet klagen deze winter. Weinig sneeuw (voor ons doen dan), alle grote sneeuw stormen gaan noord of zuid aan ons voorbij.
Maar deze week is het effe slikken. Temperaturen die -25 tot -45 gaan bereiken. Nou laat me je melden dat ik vanmorgen om 3 am  -27C als verschikkelijk vond. Je neus vriest gewoon dicht als je adme haald. Gelukkig starte mijn auto in 1x. Beetje moeilijk in en uit de versnelling te krijgen maar verder geen problem. Stel je voor dat ie smorgens om 3 uur niet wil starten bij bijna -30..

Er lag ook nog best wat sneeuw op de wegen en strooien hielp geen biet. Het waaide behoorlijk dus de sneeuw waait net zo hard weer de weg op als dat de schuivers het er af kunnen schuiven en het zou werkt maar matig met deze temperature.

Shirley zit inmiddels in het warme Nederland. Zij vloog woensdag morgen de grote plas over. Mevrouw vond het wel nog effe nodig om dinsdag avond een hert aan te rijden. Vol op de voorkant van de auto. Die krengen spingen links en rechts de weg over. Gelukkig alleen blik schade. Wel Lekker handig als je de volgende  ochten op vacantie gaat. Zou auto pech erfelijk zijn..?

Hier dacht ik deze week een goede week te gaan hebben. 3de week na de chemo dus ik zou me beter voelen. Ja inderdaad dat zou ook zo geweest zijn als ik niet dit weekend griep kreeg. Verdikkie. Mijn weerstand is duidelijk ver beneden pijl. Vorig jaar niet 1x ziek geweest en nu 2x in 3 maanden de griep. En geloof me, niemand eet zoveel groente en fruit als ik en ik slik ook braaf mijn vitaminen. Iets wat ik nooit deed. Ik drink liter met fruit dank en ver geperse sinaasappelsap, ik neem Bergen fruit mee naar mijn werk. Probeer elke dag eten te koken met voldoende groente er in.

Ik voelde me dat ook een vaatdoek en dinsdag toch maar even naar de doctor. Griep was inmiddels een bronchitis en een keel ontsteking. Dus een kuurtje om daar weer vanaf te komen. Inmiddels is het stukken beter en voel ik best goed. Het enige wat blijft is gewoon geen energy en mijn spieren zijn pijnlijk en stijf. De kou helpt daar uiteraard ook niet echt bij.

Morgen kom ik gewoon de bank niet af. Kachel op de hoogste stand en een deken over me heen. Ze voorspellen -40. Nou mooi dat je mij niet buiten gaat zien..

Ik heb een spannend boek en tig magazines om te lezen dus ik kom het weekend wel door binnen.
Sinds kort ben ik ook de trotse bezitter van een Ipad. Eigenlijk een beetje per ongeluk aangekomen.
Ik was nooit een Apple fan, geen iPhone of dat soort dingen. Ik had een kindle en ik was er erg blij mee. Vorig jaar kreeg ik een nieuwe tablet waar ik dan ook nederlandse boeken mee kon lezen. De kindle kan je namelijk maar aan 1 amazon account verbinden en nederlandse boeken via amazon nl kon dus niet. Dus kreeg ik voor kerst een kleine tablet. Dit ding ging stuk en ik ging er mee terug aar de winkel. De Walmart

Nog geen jaar oud dus ik vond dat dit niet kon. Ze deden wat moeilijk en gezeur over het feit dat er geen verzekering op was afgesloten. Nou vind ik die verzekeringen op dergelijke dingen wel zo'n oplichterij dat ik erg boos werd op de mevrouw. De scene die ik maakte hielp uiteraard. In no time was er een manager van de manager beschikbaar die mijn aanbood om hem op te ruilen voor een mini Ipad met bijbetaling van $40.Deal toch.. Ik blij, de Walmart blij dat ze me kwijt waren.

Inmiddels ben ik wel helemaal in love met mijn Ipad. Ik kan er ook het aller hande tijdschrift op lezen. Dat werkt namelijk niet met de kindle en ook Nederlandse magazines via tijdschrift .nl zoals bv mijn favoriet, de Donald Duck.

Dus ik ga me zeker niet vervelen dit weekend.

3 opmerkingen:

  1. Haha durf het bijna niet te schrijven, vanmiddag vond ik het met 4 gr boven 0 al behoorlijk fris op de fiets.
    Veel plezier komend week lekker warm op de bank mét Ipad!
    gr, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga lekker genieten onder een dekentje lekker met je iPad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is hier net zo koud als bij jullie, vandaag -40. We hebben de auto aan de stekker (block heater), dus die gaat gelukkig wel. Schaatsen hier op het Rideau Kanaal, je hebt die wel een keer gezien, zo'n 7.8 km om te schaatsen. Maar niet veel mensen die het in die kou uithouden.
    Ik wens je veel plezier met je nieuwe iPad.
    Groetjes, Ida

    BeantwoordenVerwijderen