donderdag 4 februari 2016

Chemo brain

This een beetje vaag fenomeen. Chemo brain. Bewijs dat het echt bestaat in wetenschappelijke zin is er eigenlijk niet. Maar bijna elke patient die chome als behandeling kreeg zal bevestigen dat het wel degelijk bestaat.

Helaas heb ik ook last van. Ach denk je misschien we vergeten allemaal toch wel eens wat. Ja inderdaad maar er is toch een verschil. Nu komen die vergeet momentjes die iedereen wel eens heeft wel heeeel erg veel voor.

Een paar voorbeeldjes van afgelopen week.

Ik wil dinsdag een recept maken dat ik dit weekend vond. Ik had daar mie nestjes voor nodig en die zijn hier niet te krijgen. Dus maak ik ze zelf. Ik heb namelijk zo'n mooi pasta machientje.
Op maandag missdag na mijn werk bedenk ik dat ik het pasta deeg vast maak voor dinsdag en dit dan in de koelkast leg. Het moet alstijd een poosje rusten en ik dan hoef ik me daar dinsdag niet druk over te maken.

Ik gooi de bloem in de kitchen aid en doe er een ei bij. Wat mij daarna heeft afgeleid weet ik niet (vergeten)

Dinsdag kom tik thuis en ik wil uit de koelkast het deeg pakken. Ik zoek heel die verekte koekast af maar geen deel. waar heb ik dat nou gelaten.. Ok misschien met mijn domme hoofd in de vriezer gedaan..? Maar na grondig beide vriezer overhoop te hebben gehaald heb ik nog geen deeg. Ik zoek naarstig in mijn geheugen maar ik kan er maar niet op komen. Waar kan een mens nou in vredes naam deeg laten.

Nou uiteindelijk vond ik het..Nog steeds in de mixer kom ongemixed. Ei zag er ook zeer smakelijk uit.. En ik was er van overtuigd dat ik het gemixt had..

Dan was ik de kom uit en begin overnieuw. IK mkix de bloem en ei en als eht deeg een mooie stevige van is wil ik mijn pasta machientje pakken. Tja dat ding is echt niet zo klein. zeg 30 by 30 cm. Ik zoek het hele huis af. Letterlijk..In een lege slaap kamer heb ik een soort keuken opslag gemaakt. # kasten met schappen voor mijn canning jars en mijn andere bak en kook dingen. Hoe ik ook zoek in de kamer ik vind geen pasta machine. Ik zoek op nog wat andere plekken onder andere garage en alle keuken lastjes. maar niks en ik besluit het op te geven en maar met de deeg roller mijn deeg uit te rollen en in reepjes te snijden met de pizza cutter. niet iedeaal maar toch.

Kevin komt thuis en ik vraag of hij die pasta maker heft gezien enhij loopt naar die bewuste slaapkamer en pakt hem van de schap...Ik heb er niet een beetje omheen gekeken.

Ik moest iets hebben van de winkel. Ik rijd naar de winkel en kom er aan en geen flauw benul waar ik voor kwam. Ook een rondje door de store kon mijn geheugen niet opfrissen. Tot op de dag van vandaag heb ik geen idee wat ik nou zo nodig direct moest hebben.

Afspraken vergeet ik echt bij de fleet als ik niet alle opschrijf. Ik vergeet dingen op de post te doen, rekeningen te betalen etc

Zo vergat ik de electra rekening. En dan krijg je hier alleen 1 brief met de mededeling dat je afgesloten wordt mits je voor zo en zo datum betaald. Oepsie.. dus snel een check ingevuld en die gooi ik morgen in de brieven bus bij de electic company. Ik kom er tenslotte elke dag langs. En je voelt hem al. Dan kom op een dag thuis en heb je geen stroom. Auwiie..

Ja en dan bel je snel om te betalen over de telefoon met de card. Ja nee dat gaat zo maar niet. Ten eerste willen ze kij niet vertellen wat het total bedrag is. Want het staat niet in mijn naam en mij overnieuw aansluit en kunnen ze ook niet om diezelfde redden. Verdom**** Tja dan moest ik Kevin bellen. Kevin de stroom ligt er af kan jij effe bellen want met mij doen ze geen zaken omdat het op jouw naam staat.

Tja Kevin blij uiteraard.. Was ook nog eens een kastbaar grapje... Sinds dien houd kevin de rekenigen angstvallig in de gaten. De mobiele telefoon is ook al 2x eraf gegaan. Daar krijg je alleen een sms je en @mail hoeveel je rekening is. En dat vergeet ik dus ook.

En het is niet eens dat ik de rekingen niet wil betalen. Geloof mij die grapjes zijn duur. En mijn kinderen hebben geen telefoon. Nou je begrijpt wat een narigheid dat is. Shirley houd tegenwoordig die rekening angstvallig in de gaten.

Zo kan ik nog wel 25 voorbeelden bedenken. maar ik denk dat inmiddels een idee hebt.

Vergeetachtigheid ok maar ik heb gewoon blanke pagina's.

Ook op mijn werk heb ik dagelijkse en wekelijkse checklijstjes, Anders vergeet ik de helft van wat ik moet doen.

3 opmerkingen:

  1. Dat zal toch wel van voorbij gaande aard zijn Petra ,chemo doet rare en nare dingen met een mens .Hou je sterk Petra ,we duimen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja gelukkig wel.. Half dement op je 45ste is ook zo wat...Inderdaad het is rond uit troep.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gatver wat een vervelende bijwerking, alsof gewoon chemo zonder bijwerkingen niet genoeg is!
    Sterkte en het trekt vast weer bij!!

    BeantwoordenVerwijderen