maandag 8 februari 2016

Court deel 4

Nou we zijn weer een maand verder. Ik heb braaf gedaan wat mevrouw de rechter mij vertelde te doen. Ik heb een advocaat in de arm genomen. Hem uiteraard royal moeten betalen voor zijn services.

2 weken lang phone tag met die beste kerel gespeeld en gedaan wat hij mij opdroeg. Een uitreksel bij de DMV halen. Ja alweer..de laatste was niet goed genoeg omdat daar nog niet opstond dat ik geen andere tickets open heb.

De beste man al mijn papieren en kopietjes vertrekt, van rijbewijs, de ticket, mijn auto registratie etc etc etc.

Volgens meneer de advocaat zou ik waarschijnlijk niet meer terug naar court hoeven. Hij zou de prosecutor benaderen en omdat ik geen verder dingen op mijn record heb zal ik waarschijnlijk een deal krijgen. Nou mooi denk ik. Hij ging mij terug bellen....Ja ken je die nog...??

Je weet wel het overbende "nietterugbelsyndroom" Nou daar heft deze royal betaalde advocaat ook last van.  Ik hoor namelijk niks. Vrijdag bel ik maar krijg alleen een mevrouw maar D gaat mij terug bellen. Maandag laat ik 6 berichtjes achter. 6...!! en denk je dat hij terug belt.. Inderdaad NOT.. ##%%%#GRRRR

Inmiddels was het 5 uur en ik moest mijn court datum was vandaag om half 6. Dus rest mij  niks anders dan maar te gaan...Want hier hondeL** belde namelijk niet..

Aangekomen bij de court zie ik al dat ik fijn gezelschap heb ik de rechtzaal


En inderdaad als ik de rechtzaak binnen loop die ik hem al zitten met zijn grijs/wit gestreepte pakje en handboeien om handen en voeten. Je lacht je toch een ongeluk..

Nou ik vul mijn naam in op de lijst en neem plaats. Van mijn andvocaat geen spoor.

Dan is de meneer in het gevangenis pakje aan de beurt. De prosecutor vertelt de rechter dat zijn advocaat had gebelt en niet in staat was aanwezig te zijn.

Nou zegt mevrouw de rechter dan, ik kan dan niet verder gaan met de zaak zonder zijn advocaat. En ik stel de zaak dus uit tot 14 maart...

Dus een sherriff en een trooper transporteren deze man van de jail naar de court om daar te horen dat zijn andvocaat er niet is en het dus uit gesteld word. En hij kan weer gaan. Wat dat allemaal wel niet kost.. Denkt daar iemand hier wel eens over na. Dat is toch rond uit bespottelijk of ben ik nou de enige die dit gewoon te zot voor woorden vind. Dit verzin je toch niet..

Nou dan loopt die prosecutor rond en vraagt waar ik voor kom. Jail house bird en ik waren namelijk de enige kandidaten.. Ik leg hem dat ik kort uit. Oh ja daar zag ik een @mail over van advocaat D.. mooi denk ik, in elk geval heft ie nog iets gedaan voor zijn geld.

Maar zegt die procecutor, D is hier niet en ik mag niet met U praten want ik ben de vijand..
Ok nou ik begon het gesprek niet hoor...

Nou dan roept mevrouw de rechter mij. Ik mag naar de bench lopen. Maar 3 meter voor de bench vertelt ze mij te stoppen en te blijven staan. Raar denk ik. Ik ga mevrouw de rechter echt niet aanvallen of zo hoor. Maar dan drinkt het tot mij door. Ik heb griep en snotter en hoest er op los alsof het een lieve lust is. Ze wil gewoon ver bij mij uit de buurt blijven.. haha.. Jeetje wat heb ik nou toch ineens de behoefte om enorm te gaan niezen...

Nou ze vraagt mij of ik een advocaat heb ingehuurt en of dat D is zoals ze net had opgevangen tijdens het verboden gesprek met de procecutor.

Yep dat is hem. Oh nou D is hier vandaag niet en dus moet ik je zaak uitstellen tot maart 14..  You have got to be kidding me. En ik moet me in verbinding stellen met D.. Ja hallo wat denk je dat ik prober te doen. Kan ik het helpen dat hij er niet is.

Nou zo sta ik dus in 20 minute weer buiten en na 4x naar deze court te zijn geweest ben  ik nu dus nog net zo ver als op de dag dat ik de ticket kreeg..

Mijn  broek is er royal van afgezakt.

Ben ik nou echt de enige die deze hele gang van zaken bespottelijk vind. Is er nou echt geen simple ziel hier waar het bij opkomt dat dit system misschien eens onder de loep moet...?

3 opmerkingen:

  1. Niet normaal...........
    Ik dacht dat dat soort dingen alleen in Nederland voorkwamen.
    Ongelooflijk!
    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een logica zeg. En dat terugbelsyndroom daar beginnen ze hier in Nederland ook steeds meer last van te krijgen helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet te geloven hoe ze je daar behandelen. Ik kan me voorstellen dat je het echt beu bent. Ik hoop echt dat je er op 14 Maart vanaf bent.
    Groetjes, Ida

    BeantwoordenVerwijderen