vrijdag 26 februari 2016

court deel..

Afgelopen week moeten we maar snel vergeten. Het weekend was ronduit waardeloos. Maandag wel naar mijn wek gegaan maar om 10 uur al weer thuis. Dinsdag ging wel aardig.
Woensdag zou Kevin weer thuis komen. Met de nadruk op zou.

Hij was in Orlando op de airport en zijn vlucht was delayed en deleyed en deleyed. Inmiddels zag hij al dat zijn vlucht van Baltimore naar Albany was gecancelled dus naar Baltimore vliegen had dan helemaal geen nut. Hij zou dan in Baltimore airport de nacht moeten door brengen.

Zo ver kwam het niet eens want ook de vlucht naar Baltimore werd gecancelled door zeer slecht weer aan de oost kust.

Balen uiteraard. Zijn vader kon hem gelukkig weer ophalen want die wonen maar een uurtje van Orlando.

Ik had ook een slechte dag. Ik voelde me alles behalve goed. In de middag naar de ER. Daar hoorde ik dus dat Kevin het niet ging redden om thuis te komen. Mens was was nijdig. Niet dat hij er iets aan kon doen maar ik was gewoon nijdig op de situatie.

Om half 10 s'avonds kon ik naar huis. Inmiddels was het hier ook pokke weer, stort regen en onweer. Ik kom thuis en ja hoor... geen stroom. Dus ook geen heat en geen water. Wij hebben namelijk een well en zonder stroom werkt de well pomp niet.

Shirley bood aan om naar haar huis te komen maar dat is 40 minute rijden en daar had ik geen engerie voor. Naar bed met een dikke pyama en een extra dik dekbed.

De volgende morgen toen ik naar mijn werk ging was er nog geen stroom maar toen ik net onder weg was hoorde ik van de buurman dat we weer stroom hadden.

Rond 9 uur liet Kevin weten op het vliegveld te zijn en hij zei: It's looking good" nou gelukkig wel.

Om 10 uur zat ie in het vliegtuig rechtstreeks naar Albany. Ik was net thuis in de middag toen hij ook aankwam.

Hij kwam dus net op tijd want het huis was steen koud. Gelukkig vroor het buiten niet dus het was voor de verandering eens niet -20C.
De verwarming gaat na een stroom uitval dus niet automatische aan. De pellet stove moet je op starten en de gewone heat moet gereset worden. Maar gelukkig kon Kevin dat nu mooi doen.

De post had ook een 'leuke" brief. Van de advocaat. Eindelijk heb ie eens was gedaan voor zijn geld. Hij had een aanbieding van de district attorney.

Hier vinden ze het een leuk spel om boetes tegeven en dan mag je onderhandelen. Nou de "aanbieding" viel in elk geval niet tegen.
Mijn verlopen insprectie ticket was kwijt gescholden. Mijn snelheid terug gebracht naar 5 mile te hard en mijn rijden met suspended ticket ticket bleef.

Boete zijn dan 150 voor te hard zijden ( +93 dollar court kosten) 300 voor de suspended license (+93 courtkosten) en 3 punten op mijn rijbewijs. Hier is je rijbewijs net zoiets als een punten kaart.

Totaal dus 450 boete + 186 court kosten en de advocaat. Leuke grap dus...NOT

Als ik dit aanbod accepter wat wel aan te raden is, dan hoef ik dus niet meer terug naar court. Kijk dat vinden we nu tenminste nog leuk. Dan komt de verzekering de volgende keer ook nog eens want 3 punten en 2 boetes.. ching ching let the cashregister ring.

Maar goed het is wat het is. Kan er niks meer aan veranderen. Dan een mental note aan mezelf om minder dingen te vergeten. En misschien ook de kalender beter te gebruiken.

Ik heb inmiddels een prachtige kalender op mijn Ipad. Want grote genade wat ben ik een leeg hoofd op het moment. De meest simple dingen gaan op in de ozon. Alsof ze gewoon delete zijn of zo.

Echt niet normal. Ik laat mijn paycheck in mijn tas zitten en vergeet hem naar de bank te brengen. Dan pin ik geld en ik denk dat saldo is verkeerd. Wat heb ik betaald of gedaan met het verschil. Je weet door genomen toch grof weg wat er in  je bank account moet zijn.  Ik breek mijn hoofd er 2 dagen over tot ik op een gegeven moment in het zijvakje van mijn tas mijn paycheck vind. Ik krijg een paycheck per 2 weken dus ja dat wil wel een verschil zijn als je denkt dat dit in de bank was.

Ik ga naar de winkel en kom er aan en ik kan dus niet bedenken wat ik nou moest halen. Ik ga maar weer naar huis en 3 uur later zoek ik naar hetgeen ik zou halen en kan het nergens vinden. Tot het tot mij door dringt dat DIT nu was wat ik ging halen.

Boodschappen briefje, ja leuk idee. Die blijven dan thuis op de tafel liggen. Om je maar even een idee te geven.
Het verbaasd me dat ik op mijn werk toch nog behoorlijk fuctioneer. Ik kreeg vorige week onze grote baas onverwacht op bezoek en hij was zo onder de indruk van de store dat ik een gift card van $100 kreeg terplekken. Toch leuk! en ik niet alleen ook voor mijn medewerkers kreeg ik een extraatje om aan hen te verdelen. Ik doe het tenslotte niet alleen.

Op het werk hanteer ik ook een strak schema zodat ik niks vergeet. met reminders die over mijn computer screen vliegen.

Vandaag voel ik me eigenlijk best goed. Ik zie er ook niet uit. Mijn ogen zijn donker ingevallen. Ik zie er uit als een of andere zwaar drugs verslaafde. Niemand zegt ook iets uiteraard, maar ik heb een spiegel waar ik wel eens in kijk en ik ben niet blind.

Ik denk dat ik volgende week maar eens een nieuwe bril ga kopen. De mijne is in zeeeer kromme toestand en is al heeeel lang aan vervanging toe.

4 opmerkingen:

  1. Een ander brilletje kan wonderen doen Petra !Veel goede moed,dat gaat en moet lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vreselijk die boetes bij jullie zeg. Om zeer verdrietig van te worden en blij was je al niet.
    Gelukkig weer wat relatieve rust in de hut en super dat je waardering van je werkgever uitpakt in wat extra centjes. Toch goed zo'n aai over je bolletje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi compliment van je baas!! dan vergeet je even wat voor een pech je hebt met de verwarming en het water en niet te vergeten je court verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zet dan maar een roze bril op, dat verdien je ;-)!
    Wat fijn dat de baas je wel waardeert, want dat mag ook zeker wel.
    Hier in Nederland blijft 95% thuis als je chemo krijgt.
    Nou sterkte met de heleboel en hopen dat je geen tickets meer krijgt, want dat zijn bij jullie geen grapjes zo te lezen.
    Fijn dat Kevin er weer is!!

    BeantwoordenVerwijderen