donderdag 18 december 2014

chemo enzo

Deze week was het dan zo ver. De chemo. Het stelt eigenlijk niks voor. Eerst bloed prikked om te zien waar de witte bloed lichaampjes waren. Die was niet goed vorige week waarschijnlijk omdat ik een verkoudheid had.

Nu was het goed genoeg om door te gaan met de chemo. Dus infuzen worden geprikt in beide armen, spoelen en medicatie voor de misselijkheid en dan komt de chemo cocktail. Er wordt telkens uitgelegd wat er nu weer in gaat en uiteraard wat ik kan verwachten. Al heb ik dat inmiddles al vele malen gehoord.

Op een gegeven moment lijkt mijn arm in brand te staan en moet de snelheid aangepast worden. Als het er dan uiteindelijk in zit dan moet er nog vloeistof achteraan. Spoelen noemen ze dat.

Inmiddles is mijn mond heel erg droog en smaak in mijn mond is zoiets als katte pis.

De rest van de avond voel ik eigenlijk weinig, behalve moe. Later die nacht komt de misselijkheid en uiteindelijk ga ik maar op de bank liggen want Kevin doet ook geen oog dicht.

Verder vallen de bijwerkingen best mee. Ok misselijk en diaree en hoofdpijn is het ergste. Maar na Al de horror stories was ik op erger voorbereid.

En dus hang ik 2 dagen op de bank met het gevoel alsop ik den enorme kater heb.

Gisteravond zitten we op de bank en Kevin haalt den pluk haar van mijn trui. Ik haal het elastiekje er uit en heb de plukken haar in mijn handen. G**V*****

Zo dat is dus ook lekker snel Jeetje zeg..Ik had gehoopt nog een paar weken van mijn haar te kunnen genieten maar dus niet. In de paar uur blijft het uitvallen en het haar zit in no time overall.

Ok dat vergt dus drastische maatregelen. Het haar er dus af.

Tia je weet dat het komt en bent er op boor bereid en toch komt het effed aan. Het is ook heels rear. Douche met den kaal hoofd en slapen met een muts op. Het is namelijk ook zeer koud zo'n kaal hoofd.

12 opmerkingen:

  1. Tja wat moet je hierop antwoorden. Dit is zwaar K@@@. Heel veel sterkte meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. al een tijd niet meer gesproken peet maar mijn god wat een k.t nieuws is dit .

    groetjes gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Peet, we kunnen vanaf hier alleen duimen en veel aan je denken. Heel heel veel sterkte en kracht de komende tijd. Groetjes, Carry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel veel sterkte kracht en moed gewenst meis denk aan je huggs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vreselijk !! Kan me voorstellen dat je 'snelle' haaruitval wel wat onverwacht komt. Maar je hebt gelukkig mooie mutsjes gebreid ;-)
    Heel heel veel sterkte natuurlijk en ook al ken ik je niet, maar ik heb het je ooit geschreven toen je nog een puntblog had dat je me hebt geïnspireerd door je doorzettingskracht en besluitvaardigheid e.d.
    Ik hoop dat je die eigenschappen nooit verliest in deze akelige ziekte.

    go go go !!!
    Versla alsjeblieft deze ziekte

    Aanmoedigende groetjes
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De eerste achter de rug! Hang in there Petra. Thinking of you!
    Petra NC

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Petra, ik lees al jaren mee op je blog. De humor waarmee je schrijft dat is puur genieten om te lezen. Het nieuws van je laatste blogs, dat is niet wat je iemand toewenst. Ik hoop dat je humor en je gezin, je door deze moeilijke tijd zullen heen slepen. Positief blijven en blijven lachen en blijven bloggen natuurlijk! Groet Yvonne uit Alberta.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. pffff lees ik ff niet mee vanwege ziekte en dan lees ik dit, wat een ellende en wat een schrik. Wens je heel veel sterkte en duim en bid dat je schoon wordt lieverd. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Petra hoe is het nou???
    Fijne jaarwisseling!
    groet uit brabant

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje...ik lees je blog al jaren, ben even een paar weken afwezig, en zie dan dit. Mijn hemel, wat een nieuws in een keer. Het gaat dan ook in een keer zo snel. Heel veel sterkte de komende periode!
    Judith (DixieChick), Georgia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe gaat het met jou en de chemo? Ik denk vaak aan je, ook al kennen we elkaar niet. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen