donderdag 11 december 2014

Tevreden

Vandaag was de dag waar ik 2 weken tegen op gezien heb. Zooo bang dat men in een scan uitzaaiingen zou vinden. Het is angstig gevoel en ik de afgelopen week ook geen oog dicht gedaan. Gevolg is dat ik inmiddels gewoon helemaal op ben. Totally drained door de emotional stress en het te weinig slaap en het blijft 24 uur per dag door je kop spoken.

De scan ging allemaal erg vlot en de uitslag was zeer posotief. Ok men heeft nog 1 tumor(tje)
erbij gevonden maar in dezelfde plek. Geen enkele uitzaaiing.

Of er nu 3 of 4 tumor zitten dat maakt in mijn idee ook niks uit.

Behandel plan begint volgende week disndag. Bij sommige mensen valt het haar uit na 2 dagen bij andere pas na 3 weken. Nou heb ik dinsdag en woensdag en donderdag vrij maar vrijdag moet ik werken. Ik wil onder geen geval de deur uit met een hoofd waar de helft van mij haar uit is gevallen.

Dus vandaag dan maar gelijk de stoute schoenen aan en naar de pruiken winkel. Je denkt vaak dat pruiken van die soort zwieber dweilen zijn die op je hoofd hangen en waarbij iedereen kan zien dat het een pruik is maar die  tijd is gelukkig ver achter ons. Ze zien er geweldig uit en in alle soorten en maten en kleuren en ze voelen licht en zo echt. Ook al zijn ze nep. Ook een rib uit je lijf maar meer dan waard.

Ik krijg in eerste instantie 3chemo kuren wat uit kan lopen tot 4 of 5, ligt een beetje aan hoe de tumors reageren op de chemo. Of ze kleiner worden of niet en of we op andere chemo over moeten als ze niet genoeg reageren. En dan een operatie. Gaat dus nog een hele tour worden maar ja wat voor keus heb je..? precise geen enkele.

Ben nog steeds kwaad en verontwaardigd en de "waarom nou ik" fase maar ik probeer me er overheen te zetten. Ik weet nu waar ik aan toe ben en wat we moeten doen om hier overheen te komen. Dus beginnen maar. Klinkt simple maar zo voelt het niet maar ik moet mezelf ook een beetje moet in kletsen...

Ik had zojuist mijn schoon zusje aan de telefoon die vorig jaar borst kanker had en nu kanker virj is en inmiddels weer 2 cm haar heeft. Best wel fijn om even met iemand te praten die weet wat je te wachten staat.


13 opmerkingen:

  1. Meid wat een opluchting!! Ik heb zo vaak aan je gedacht vandaag, hield mijn hart vast. Goddank dat je hier in de VS bent, gelijk aan de chemo, niet lang wachten. We kennen elkaar niet, maar ik volg al lange tijd je interessante en vermakelijke blog. Heel veel sterkte toegewenst!!
    Selma, vroeger in Rotterdam, sinds 33 jaar in Boulder, Colorado

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is nooit de beste moment om toch eens te reageren op een blog waar je stiekem meeleest (of in dit geval ik dus), maar ik doe het vandaag toch maar.
    Veel moed en sterkte, een stevige schouder om op te leunen af en toe en een pak tissues voor je gewenst! Strijdvaardig, kordaat, zoals je hier altijd overkomt!
    Groetjes Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel sterkte komende week en laat weten hoe het is geweest. We zullen aan je denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch fijn om te lezen dat dit dan positieve berichten zijn. Ondanks dat de strijd die voor je ligt nog een lange weg is en zwaar zal zijn. Die strijd kun je aan.... Je bent sterk en je vechtlust is enorm. Je hebt al zoveel doorstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed nieuws, nu weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Er ligt een niet zo makkelijk tijd voor je, ik wens je kracht om dit te doorstaan. Je hebt geen keus inderdaad dan er vol voor gaan. Hou ons op de hoogte en schrijf het van je af. Ik heb veel aan je gedacht sinds je vorige blogbericht, big hug!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik denk steeds aan je, het zal een vervelende tijd voor je worden, maar ik weet hoe positief je bent. Je man/dochters zullen wel een goede steun voor je zijn.
    Lieve groetjes, Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel sterkte Petra ,zo kom je er doorheen !Ik kreeg 5jaar terug ook het verdikt te horen ,ik werd midden in de nacht wakker met pijn in de borst en voelde de knobbel tegen mijn borstbeen ,3 weken later een borst besparende operatie .Dan volgde 36 sessies radiotherapie en nu sinds dit voorjaar gedaan met de medicatie die nodig was gedurende 5j..! Go for it Petra !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kent me niet, maar ik lees je al jaren met heel veel plezier. En ik ga ervan uit dat dat nog vele jaren door zal gaan. Ik denk aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel sterkte. Je bent bij ons in onze gedachten en gebeden. Hartelijke groeten vanaf het eiland.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel sterkte vandaag met je eerste behandeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vandaag een jaar terug begon in de eerste van 8 chemo kuren. Daarna bijna 8 weken bestalen.5 maanden een bilart koppie. Het heeft heel veel van me genomen. Nu een jaar later heb ik een leuk kort koppie haar en zijn de pruiken achter in de kast in een doos voel me weer aardig goed. Mijn tumor waarden gaan naar beneden dus een heel andere Kerst als vorig jaar. Ik bid en hoop dat je er volgend jaar er net zo voor staat. Heel ander gevoel!! Heb je vragen laat me maar weten. Hugs en good luck!

    BeantwoordenVerwijderen