maandag 12 januari 2015

nieuw jaar

Het is inmiddels al weer de 2de week van Januari.

Kerst kwam en ging. Kevins zus en haar gezin waren er. Leuke familie Carter. Mijn schoon moeder heeft nu een dochter en een schoon dochter met een pruik.

Vreselijk verwent met kerst. O.a een nieuwe tablet waar ik nu NL boeken mee kan lezen. Ik verslint boeken op mijn kindle maar die kan alleen boeken van Amazone.com downloaden. Nu kan ik dus nederlandse baantjers lezen.

Ook kilos  ( no kiddding) drop gekregen van man lief

Dan oud en nieuw. Uiteraard oliebollen gebakken. En apple vlappen. Die uiteraard verslonden. 5 kilo aan gekomen vrees ik.

Zo af en toe tussen door een mindere dag waarbij ik op diverse tijden de toilet pot van binnen bekijk. Of ergens langs de weg achter een vuilnis bak sta te kotsen. Wat moet je als je onder weg bent.

Haar ben ik inmiddels allemaal kwijt. Niet alleen hoofd haar maar ook wenkbrouwen, armen, benen, etc. Mijn wimpers heb ik nog wel. Met de nadruk op nog..

En ja ik weet wel het groeit ooit weer terug. Dat klinkt leuk. Maar denk je eens in als jij nu geen wenkbrouwen meer had en geen hoofdhaar. En niet een week maar dat gaat duren tot maanden na de laatste chemo. Dus met andere woorden je loopt een klein jaar minimal met een kale kop. Geen vrouw vind dat leuk en ik ook niet. En dan ben ik echt niet zo typje die zo erg op mijn uiterlijk is.

Dan heb ik een mooie pruik. hij is fijn. Dat ding jeukt zo erg, daar wordt je knetter gek van Bovendien krijg ik er vreselijk uiitslag van in mijn nek. De pruik is dus niks.

Dus ja ik weet wel dat mijn haar ooit terug komt en dat het niet het einde van de wereld is maar ondertussen loop ik een jaar met een kale kop. Echt niet leuk! Om nog maar te zwijgen hoe koud dat is hier..Ik heb inmiddels 4 mutsen gebreid. En ik slaap zelfs met een muts. Want je hoofd verliest namelijk de meeste warmte van je hele lichaam. En ik kan je melden dat j een erg kouod hoofd krijgt zonder muts. Ook nog een special muts want je wilt dat ding uiteraard niet halverwege de nacht ergens aan je voeten end hebben liggen.

Verder ja de bijwerkingen vallen eigenlijk nog mee. De bekende uiteraard maar er zijn ook veel, heel veel onbekende bijwerkingen. Zoals bv lage bloeddruk (ja zelfs met kiloos drop) wat duizelig heid tot gevolg heeft. Tinteling in 1 been wat je uren niet kwijt raakt, blaren in je mond zo ongeveer 6 tegelijk. En meest vervelende vind ik is de vermoeidheid. Gut ik heb soms het gevoel alsof er lood in mijn benen zit. Ik kan heel fit opstaan en ergens gedurende dag zakt het ineens in en kan ik geen voet voor de andere zetten. En slapeloos heid. Ik kan om 11 uur bed in duiken en als een blok in slaap vallen voor mijn hoofd het kussen raakt. Maar dan 4 uur klaar wakker en niet meer kunnen slapen. Wat ik ook probeer. Nou kan je daar ook weer medicijnen voor krijgen maar dat vertik ik. Ik ga niet ook nog eens  slaappillen naar binnen frotsen. Hoe meot ik dan in vredesnaar nog auto rijden. En ik zal toch moeten werken. Ik zou stapellierend gek worden als ik thuis zou moeten blijven nu.

Afgelopen week zou de 2de chemo zijn maar dat feest ging niet door. Mijn bloeddruk te lag, lees veeeel te laag en sommige bloed waarde waren niet voldoende hersteld. Ik was daaar behoorlijk pissed over. Niet dat iemand er iets aan kon doen, maar het is erg frusttrerend. Ik wil doorgaan zo dat we er van af kunnen zijn. Uitstel betekend dat deze nachtmerry alleen maar langer gaat duren.Vandaag gesprek gehad met de uncoloog. Deze week blijven we bloeddruk meten en morgen weer bloed prikken.
Wanneer de volgende ronde chemo nu is is effe afwachten.

Dan ben ik per 1 januari GM van een van de grootste Macs die McOpCo heeft in de north east.
Ik heb daar een bende ge-erft dat wil je gewoon niet weten. NIet alleen de conditie van de store maar ook de idioten die er rond lopen. Ongelooflijk, maar aan de andere kant houdt mij van de straat en heb ik geen tijd om te veel te piekeren.Ik zal van de week eens wat verhalen op papier zetten want ik heb er inmiddels weer een paar.

Tja verder is het echt winter. Bergen sneeuw en vreselijk koud. Zeg maar dik -20C  kinda koud.
of kouder. Ja het kan nog kouder..
Vandaag warmer, bleef net onder het vriespunt maar morgen gaan we weer de noord pool temperaturen tegemoed.  Dat wordt weer 4 lagen kleding aan inclusief the long johns (lang ondergoed)


6 opmerkingen:

  1. Heb zo'n respect voor je, Petra. Lekker dan zul je zeggen :-), maar meen het echt. Je hebt al zoveel op je pad gekregen en ook dit ga je je redden. Ik weet het zeker. Hang in there! Vind het echt kl... voor je dat de 2e chemo is uitgesteld. En hoop dan ook dat snel de uitslagen weer op orde zijn.
    Petra NC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar, maar zoals je zelf al aangeeft, moet je door. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat je aan het werk blijft joh. Ongelooflijk knap. Diep respect voor je. Diep !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan je nog steeds alleen sterkte wensen. En ik kijk uit naar de verhalen van je "geliefde personeel". Groetjes, Carry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je blijft heel positief. Ik heb daar bewondering voor. Ik kan niet wachten op je
    nieuwe verhalen van je nieuwe werkplek. Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjee Petra, ik ben je blog een hele tijd kwijt geweest en heb het pas weer gevonden. Maar wat heb jij in die tussentijd een hoop te verwerken gekregen zeg!
    Ik vind het knap dat je aan het werk blijft. Heel veel sterkte!
    Anja L.

    BeantwoordenVerwijderen