dinsdag 2 september 2014

werk perikelen

Het kon niet uit blijven natuurlijk. Werk perikelen..

Een dame, ik zal haar C noemen, 23 jaar oud. Werkt bij de mac en ook haar vriendje. Van af het begin dat ze er werkt heft ze altijd over haar dochtertje van 8 maanden.

Paar weken geleden zou dat kind in het ziekenhuis liggen en ze moest dan eerder weg , belde af etc.

Uiteraard ben ik weer eens de laatste die alle nieuwe roddels hoort. Vorige week hebben we vergadering in het restaurant. Zij zit daar na haar werk voor uren in het restaurant.

Ik zeg zo tegen een college manager, Gosh toen ik een 8 maaanden oude baby had dan was ik thuis als ik niet aan het werk was. De andere manager begint te lachen en zegt, ze heeft helemaal geen baby. What, hoe bedoel je?? Nou gewoon, ze heeft geen dochtertje.. En die foto dan die ze me liet zien vorige week. Ja die heeft ze van Facebook gejat van een andere meid. Die andere meid vond uit dat zij een foto van haar baby rond liet zwaaien. Ons kent ons natuurlijk en kwam naar de mac om verhaal te halen bij C..

Nou ik had effe 15 minute nodig om dat in te laten zinken. De liegbeest zeg.. Hoe verzin je dat je een baby hebt en je hebt er helemaal geen.. Ik heb ze masjokke gezien dat spant toch wel de kroon.

Ze klaagt ook altijd dat ze niet genoeg uren krijgt. Dus ik had iemand nodig voor de volgende dag, maar zij kon niet werken want ze had geen $3 voor de bus om op werk te komen..Ja dat schiet lekker op. Je wilt toch uren, koop een fiets voor mij part.

Gisteren was het labor day. Zij moest werken en ook haar vriendje. Om 7 minute voor 12 belt hij op. Ze moesten om 12 uur werken. Ze konden nietkomen want de bus reed niet.. DUU het is een feest dag, de bus rijd niet op feestdagen.. Dat is geen nieuwtje. Als je jaar en dag je met de bus verplaatst dan weet je dat. Dat het de eerste maandag van September labor day is dat weet je ook jaren van te voren. En dat ze beiden moesten dat wisten ze ook al 2 weken.

Ik vertel hem dus dat ze maar beter konden zorgen dat ze er kwamen. Ik had al 2 afbellers en nog 2 is geen pretje als je op een dag als labor day toch al niet te ruim in de mensen zit.

Nou om  12.15 belt hij terug. Ze konden geen "ride" vinden.

Omdat dit de zoveelste keer was had ik vanmorgen dus de 3 dagen schorsing klaar liggen. Wat denk je. 10 minute voor 12 belt ie weer. Ze konden niet komen werken vandaag. Ik was niet degene die de telefoon beantwoorde dus ik heb geen idee wat de redden nu weer was.
De manager vertelde ze wel dat als ze niet kwamen dat dit ontslag betekende.

Ze kwamen niet. Nou ja ze kwamen om 2 uur. Om hun check op te halen. Je begrijpt dat beide ontslagen zijn. En wat denk je. Ze vonden het belachlijk..tuuuuurlijk heeeeel oneerlijk...

Nou dit verhaal op zich is geen uitzondering. De werk mentaliteit is nog steeds bizar beneden pijl hier.

Inmiddels heb ik een nieuwe ruit in de keuken. Ze kwamen uiteraard met een keurig op maat gezaagde ruit. OH NOT.. Ze hadden de ruit minimal  10 cm te groot gezaagd aan alle kanten. Ja meten he, blijft moeilijk...

Maar het eind resultaat is dus dat ik een nieuwe ruit heb.

Inmiddels is het hier dus labor day geweest en dat betekend het on officiele einde van de zomer. Dat betekend scholen beginnen weer. En Aleysha is dus begonnen aan haar college avontuur.

De zomer is uiteraard nog helemaal niet voor bij. Morgen weer gewoon lekker 30 graden. Op dit moment is het effe wat minder. Het regent niet, nee het hoost. Zo erg dat er inmiddels niet alleen een severe onweer alarm is afgegeven maar ook een tornado warning.

Morgen ben ik vrij en het wordt tijd om weer effe bij Cal langs te gaan. Vorige week is Kevin nog even langs geweest. Hij was in zijn huis aan het opruimen en vond een berg boeken.  Dus hij bedacht dat hij die wel bij Cal kon brengen. Cal verslint namelijk boeken.

Uiteraard moest Kevin aan horen wat er allemaal gaande is in motel land en met alle jail house birds die er nu wonen.

4 opmerkingen:

  1. Je schrijft heel leuk. Ik leef dan zo met je mee.
    Fijne dag verder en tot de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel menselijk vuilnis in de VS inderdaad en het wordt er niet beter op helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dat soort volk willen ze dan $15 per uur gaan betalen als minimum loon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja das echt het belachlijkste wat ik ooit gehoort heb..

    BeantwoordenVerwijderen