dinsdag 16 september 2014

Winkelen met Cal

Vorige week , oh wacht bijna 2 weken geleden dacht ik op woensdag even bij Cal langs te gaan. Eerst effe boodschappen doen en ik wil weg rijden bij de winkel. Blop blop.. sh** lekke band. En dan bedoel ik ook LEK. Gelukkig zit de pepboys 200 meter verder op. En laat ik nou net een week eerder 2 nieuwe achterbanden bij pepboys in Syracuse hebben laten installeren. Ik hou helemaal niet van pepboys, maar ik had een bijna klapband en pepboys zit naast mijn werk.

Dus ik erheen want een scheur in een spik splinter nieuwe band was me toch te gek. Nou ja tja ik zou wel ergens tegen aan gereden zijn. Ja vast joh, dan nog een band nog geen 600 mile mee gereden scheurt..?? Nou na veel vijven en zessen en een hele boze peet kreeg ik een nieuwe band.

Het was dan inmiddels ta laat om naar Oneonta te rijden.

Dus vorige week maandag in de herkansing. Uiteraard was Cal blij me te zien. De death mobile is inmiddels definitief death en hij heeft dus ook geen vervoer. Een andere kerel die in het motel woont neemt hem wel eens mee voor wat boodschapjes, maar toch. Ik zeg dus come on we go to the grocery store. Een blik in zijn koelkast had mij al vertelt dat het hard nodig was.
Dus de Aldi leeg gekocht en nog wat andere dingetjes en hij is weer goed voor een paar weken.

Nou klinkt dat gezellig en leuk effe met Cal naar de winkel, maar laat me je uit de droom helpen. Het is een nacht merry. A hij schreeuwt dat alles te duur is en neemt geen blad voor de mond om dat de verkoopster ook te vertellen. B. hij schreeuw en foeterd op iedereen die er rond rijd, want niemand rijd goed volgens hem en ook een knap die ons afsneed op de parkeerplaats krijgt dat uitgebreid te horen. C. hij wil niks kopen. Hij lust niks, het is allemaal rotzooi etc etc etc. En hij neemt ook geen blad voor zijn mond. Dus om een wagentje vol te krijgen is een regelrechte ramp. Hij wil niks andere dan chicken, brood, turkey en swiss cheese en corn chips. Nou daar kan je niet op leven. Nou weet ik wel wat hij wel en niet eet. Dus dat scheelt dan, maar het is een ware veldslag. And "god forbid" dat ze zijn favoriete corn chips niet hebben. Halve winkel krijg te horen hoe New York the corn state van de USA is en deze winkel dan geen corn chips heeft.

Ik had ook een voorraadje eten voor hem meegenomen. Gewecked zoals beef stew, chili etc want ik weet dat ie dat ook graag lust. Een flinke pumpkin/appel cake, want hij lust ook graag zoetigheid.

Weer terug zet ie een bakkie coffee voor me en dan is het tijd om de verdere gang van zaken te bespreken uit het motel. Daarbij moet ook iedereen het ontgelden. Ik krijg natuurlijk uitgebreid te horen welke nieuwe criminelen en verkrachters er nu weer zitten.

Ook zit er lady die een feestje had. Het hele motel was uitgenodigd incl Cal uiteraard. Ze graduated namelijk. Nou zal je denken, oh leuk iemand die graduated van highschool of zo. Nou bijna dan.. Ze graduated namelijk van drugcourt..WHAT.. ja echt, iemand die graduated van drugs court. Het moet ook hier niet gekker worden. De dominee die elke zondag in het motel nu kerkdiensten geeft kwam het eten voor de bbq zelfs brengen..Je begript dat Cal ook hier zijn mening over niet onder stoelen of banken stak..En hoe hij dat dan kan vertellen dan pies je echt bijna in je broek.
Degene die Cal persoonlijk hebben ontmoet snappen precies wat ik bedoel.

Verder zij ik al dat ik de Amerikaanse flodders naast mij heb gekregen. Nou ik had wel gelijk. Ze zien er uit als flodders, ze gedragen zich als flodders en ze jatten ook nog.
Kevin had een jaar of zo geleden een fiets voor mij gekocht. Gewoon omdat ik het wel lekker vind om mijn fiets te pakken en naar de winkel hier te gaan. Ik heb namelijk een shopping center vlak naast de deur. Nou mijn garage is een bouwval en de deuren kunnen niet dicht. Mijn fiets staat altijd tegen die garage aan. En dan moet je niet aan een luxe fiets denken, maar het is een gammel ding. Maar net goed genoeg voor die halve mile die ik dan fiets. Ik was er blij mee. WAS...

Nou die flodders hebben regelmatig feestjes  met veel jeugdig bezoek. Mooi dat mijn fiets dus gejat was na zo'n feestje.. Potsie zeg..Ik bedoel dit is New Hartford. Daar horen mensen niet te jatten.

Er woont zelfs een politie agent 3 huizen verder op. Maar goed fiets dus mooi pleite..

De overburen hebben ook al een keer de politie gebelt want flodders hadden een feestje 2 weken eerder en dat verliep met nogal wat lawaai. De bezoekers redden net net weg en een minuut later komt de politie de straat in rijden. De comotie is groot onder de buren dat snap je. Het is bijna als in de echt flodder serie. Up stand buurt met aso's er in.

1 opmerking: