donderdag 1 mei 2014

regen, regen en regen

Het lijkt verdikkie wel Nederland zeg. De afgelopen week heeft het geregend en veel. En dan valt het hier nog mee. Delen van de US hebben het veel erger te verduren gehad dan wij. Florida bijvoorbeeld. Mijn schoon ouders zijn net terug uit Florida. Zaterdag ochtend heel erg vroeg zijn ze gaan rijden en zaterdag avond waren ze thuis.

Tja en dat valt effe rauw op je dak als het 80 in FL is en 45 in NY. De temperatuur wil namelijk ook nog niet echt. Op een paar uitzonderingen na stoken we nog steeds de pellet stoof. We hebben zonninge dagen van 78Fgehad en plop de volgende dag regen en 40F. Je weet gewoon niet wat je aan moet trekken.

Door al die regen vliegen de flood warningen je ook al weer om de oren. Helaas heeft NY nogal wat gebieden waar te veel water een problem is en blijft. Gelukkig niet waar ik woon. Ik zit hoog en droog, maar in de omgeving wel. Ik heb al weer om moeten rijden om bij mijn werk te komen omdat de creek  Rt 5 overstroomde. Rt 5 is een vrij belangrijke doorgaande highway.

Mijn hubby had een ongelukje op zijn werk vorige week. Het verplaatsten van een roest vrij staal keuken apparaat, bezorgde hem een lelijke snee in zijn hand boven zijn duim. Ondanks de handschoenen die hij droeg.
Dat leverde hem 5 hechtingen op. En tja mannen en gewond zijn. Do I need to say more..

Afgelopen dinsdag een zeer goed gesprek gehad bij de werkgeveer waar ik mee bezig ben. Een zeer zinvolle kijk in achtergronden van deze baan. Er komt toch veel bij kijken, meer dan je denkt. Soms wel een beetje twijfel..Zoiets van oeps kan ik dat wel. Maar een ander moment ben ik dat weer helemaal kwijt.

Tja en nu wachten. meneer xx zou voor het einde van de week een voorstel klaar hebben. Tja en je kent mijn geduld (en nieuwsgierigheid) Het is nu donderdag.. Hij gaat echt tot EINDE van de week wachten he..

Shirley had afgelopen week ook goed nieuws. Mevrouw is nog niet eens complete klaar met haar studie of ze heeft een baan gevonden in haar vak gebied. Bij een financiele instelling en een mooi salaris en arbeidsvoorwaarden op de koop toe. Maandag gaat ze daar beginnen.. Super!!

Aleysha ging zaterdag naar de mock trial. Het NH team is derde geworden. Mooi resultaat. Hoogste wat NH ooit gehaalt heeft.

Vandaag had ik op mijn werk een paar sollicitatie gesprekken. Gut dit blijft ook een drama. Als je tijdens een sollicitatie gesprek het al niet laten kan om op je telefoon te kijken als die zoomt, hoe ga je dan 8 uur werken zonder je telefoon.

En je wilt 40+ uur per week werken..hmmm misschien dat je dan je beschikbaarheid iets moet uit breiden. Want die komt nog niet eens aan de 40 per week.

En we zijn een benzine pomp. Geen hardware store waar je reclame voor hoeft te maken door schoeven in je wenkbrouwen te boren. En ringen IN je oorlel die groter zijn dan een quarter.

Oh ja en dan die 50 pound die je moet kunnen tillen.. Oh wacht nee dat werd moeilijk door de "what ever tunnel" iets dat je in je arm had. Je kan geen 30 pack optillen en in een schap gooien. Ja das nou weer lasting.. Oh ja en je kan soms niet werken omdat je geen oppas hebt, want de baby daddy kan niet oppassen als hij moet werken maar hij werkte nu niet. Kijk aan...Stel je voor dat hij in het uitzonderlijke geval toch eens een baan zou vinden dan heb jij een oppasprobleem.. En dan heb ik een open shift problem.. Ja nou weet je meid.. Blijf jij maar lekker waar je nu bent..

Zucht... Morgen doen we er nog maar een paar want vandaag zat er niks maar dan ook werkelijk niks bij.. Sjonge jonge ..

Dan heb ik een EZ pass. dat is een klein kastje dat je in je auto aan de voorruit plakt en dan kan je door de toll rijden zonder te echt te stoppen. Je hoeft geen kaartje te krijgen als je de interstate op gaat en je hoeft niet te betalen als je er af gaat. Nou ja, je betaald wel uiteraard. dat kastje moet je opladen met geld. Als je met de EZ pass betaald gaat het veel sneller en je krijgt ook nog eens korting. Kijk daar houden wij Hollanders van!

Nou is mijn bank nummer veranderd en de NY state Thruway authority is nou niet een van de eertse die daarvan op de hoogte stel. Die EZ pass laat namelijk automatische op vanaf je bank rekening. telkens wanneer het onder de $12 komt laat het $25 op.

Nou wist ik dat wel en ik gebruik het niet vaak. Dus dat vergat ik telkens. Ik was ook in de veronderstelling dat als er geen geld genoeg op stand dat de werking dan ook gewoon stopte. En dat gebeurde ook. MAAR dat k*t ding stop natuurlijk niet voor de 0, nee ze laten je lekker $5 in het rood gaan en dan stopt de werking. En dan sturen ze je een brief met een boete van $40. Tja en aangezien ik verhuisd was sturen ze die brief niet naar mijn huidige adres. Ik had er ook geen moment bij stil gestaan om hen een adres wijziging te sturen.

Dus Call had die brief onderschept en mij die gegeven. ja inmiddels al een maand oud uiteraard.

Nou ging ik dus maar even met de NY state thruway authority bellen, om de rekening/boete  te betalen voor ze je credit score naar zijn jota helpen. Nou dat was weer even sneller gezegd dan gedaan. Een menu waar je door moest had een optie  collection brief gehad had. Nou dat was ik dus.

Als die brief van "huppelde fin what ever" kwam dan moest je dit nummer bellen en als ie van die brief van "collection huppel club" kwam dat nummer bellen. Tja inmiddels kon ik die verrekte brief nergens vinden. Dus ik ben de eerste. In de wacht.. na 10 minute in de wacht kon ik een berichtje achterlaten en ze gingen mij terug bellen. Ik spreek ik wie ik was, dat ik betalen wil en mijn phone nummer.

Maar ja...je kent het he. Het "nietterugbelsyndroom". Dus uren later bel ik weer. En ik krijg een levende ziel aan de phone. Mijn naam, mijn social, mijn EZ pass nummer. Je kan het zo gek niet bedenken, maar hij vind mij niet. Ik ben niet verbaasd. Dan is het uiteraard die andere collection agengy. Dus bel ik de tweede.. Daar weer menu en wachten en tja.. Zelfde laken een pak.. Wie, no niet bekend bij hen.

Ja die is weer lekker. Waarom ben ik toch altijd zoek overall.. Ik wil betalen om mijn EZ pass weer te laten werken.

Dan maar weer de NY state Thruway authority. Na eeen nog langer menu krijg ik iemand aan de telefoon. Kijk aan ze kennen mij EZ pass nummer.. het begin is er. Nou die beste meneer vertelt mij dat hij niks kan doen. Ik moet fin collection nummer 1 bellen en hij geeft mij hetzelfde nummer dat ik die achtend al had gebelt. Maar daar moest ik toch echt zijn.

Dat gif je toch niet of wel dan.. Dus inmiddels behoorlijk de pest er in bel ik hen weer. Het account nummer dat NY state thruway authority mij gaf werkt wel en ze vinden mij. Ik mag mijn debit card zwaaien en klaar. Waarom men mij die ochtend dan niet kon vinden. Tja geen idee volgens die meneer. Ze konden namelijk niet op naam of EZ pass nummer zoeken maar alleen op account nummer. Boepgfffff

Nu mag ik minimal 3 dagen wachten en dan kan ik mijn EZ pass weer opladen. Ik heb de afgelopen weken diverse keren door de toll moeten rijden en ik ben dat kaartje trekken al spuug zat. En al helemaal dat klein geld bij elkaar schrapen om te betalen. Bij de EZ pass doorgang kan je meestal gewoon doorrijden. Je moet bij de toll even bijna stoppen en dan gaat het licht op groen en kan je gaan. Nu moet je op je de clerk wachten, kaartje afgeven wachten tot ze je vertellen hoeveel of het aan de achterkant van het kaartje tijdens het rijden zelf uit vogelen. Dan betalen en als je niet gepast heb moet je weer wachten.  Een onnodig gedoe... Hopelijk werkt het nu weer...





1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd met de baan van je dochter! Goed nieuws! Kun je niet beter een kredietkaart aan je EZ-Pass koppelen? Dat doen wij altijd.

    BeantwoordenVerwijderen