vrijdag 7 maart 2014

Verhuisd

Hier zijn we weer. Nieuw plekje want punt is complete onwerkbaar geworden vanuit de usa, tenminste voor mij. Dus verhuisd naar BlogSpot.

Tja this effe geleden en ik ben belaagd met berichtjes. Heel lief overigens.

In een vogelvlucht wat er allemaal gebeurd is in 5 maanden.

Eigenlijk niet zo veel. We zijn getrouwd uiteraard wat het belangrijkste nieuws is.


 
We zijn getrouwd in het park in Oneonta.
 
 
In het bijzijn van mijn dochters en Kevins ouders.
 


 
Dat was dus in 28 September. En spijt heb ik er nog geen seconde van gehad. Kevin is een fantische man. Voor Kevin een geheel nieuwe ervaring want hij is nog nooit getrouwd geweest. En nu is ie getrouwd en heeft ook gelijk maar een 2 stief dochters bij gekregen. Shirley is uiteraard al getrouwd en woont bij Josh, maar Aleysha woont hier bij ons en hij heeft dus gelijk de ervaring erbij gekregen wat het is om een tiener dochter in huis te hebben. Gelukkig gaat dat bijzonder goed. Hij vervuld eigenlijk de complete rol van vader. Helaas is het contact met haar eigen vader zeer minimal. Mede doordat de verhouding tussen Aeysha en haar vaders nieuwe vrouw zeer viandig is.

Kevins ouders zijn in elk geval enorm enthousiast om er 2 kleindochters bij te hebben. Kevin heeft 1 zus die ook 2 kinderen heeft van haar mans vorige relatie. Zij hebben nu dus 4 stief kleinkinderen maar voor hen zijn het allemaal kleinkinderen. Fantastische mensen.

Wat is er verder gebeurd. Nou het werd winter in New York en HOE. De koudste meest sneeuw winter aller tijden. Temperaturen die zo koud warden dat scholen sloten omdat het te koud was. Tot 2x toe waren de scholen dicht omdat de windchill temeraturen onder -30C uit kwamen en kinderen bevriezings verschijnselen kregen van het wachten op de school bus. En ook deze week hebben we weeeer een kou front wat de temperature dik onder de -20C uitkwamen.

2 leuke sneeuw stormen zadelde ons op met een berg sneeuw. Wij wonen dicht bij Syracuse. Syracus heft 114 inch of sneeuw gehad deze winter, wat neer komt op bijna 3 meter.

Dat ziet er dus zo uit.

 
En zag onze straat er uit en ziet er nog steeds zo uit.
 
 
En zo ziet de Walmart parkeerplaats er uit.
 


Het is inmiddels maart en nog steeds gaan we gebukt onder extreme kou.
 
Kevin gaat in Februari altijd een week naar zijn ouders die overwinteren in Florida. Uiteraard werden wij geacht om nu mee te komen. Wat we dus helemaal niet erg vonden.  Dus 2 weken geleden vlogen we naar Florida en waren daar voor een week. Zomerse temperature en een strand 100 meter van hun huis. Wat wil je als New Yorker nog meer? Kevin en zijn vader gingen naar de Daytona 500 race.       Kevin is een grote fan en gaat daar altijd met zijn vader heen .            
 
 


Inmiddels zijn we dus weer thuis en het was een zeer koud thuis komen, kan ik je melden.

Shirley is bijna klaar met haar college opleiding. Nog een paar maandjes en zij heeft een bachelor degree. Meerder keren dit jaar eindigde mevrouw op de deans list. Je begijpt dat ik zeer trots ben op haar. Inmiddels mag zij officieel werken en heeft inmiddels ook al een baan gevonden. Je geloofd het niet maar ze werkt nu in een groot hotel. Hoe dat kind het altijd doet snap ik af en toe niet. Ze heeft full time gewerkt in totaal 2 banen maar liefst en toch nog degelijke cijfers uit halen.

Aleysha is inmiddels aangenomen op de colleg hier in Utica. Zij zal thuis blijven wonen gedurende de eerste 2 jaar in elk geval. Nog een paar maandjes en zij eindigd haar highschool. Met cijfers waar je ook eng van wordt. Je begrijpt dat ik super trots ben op beide.

 
Hier zie je Aleysha tijdens haar laatste cheerleading optreden.

Je merkt waar schijnlijk ook op dat ik Jan nu gewoon Kevin noem. Jan is zijn tweede naam en die heb ik altijd gebruikt om zijn identiteit niet te veel bloot te geven. Maar inmiddels is hij mijn echtgenoot en ook op FB kan je zien wie hij is dus geen reden om hem Jan te blijven noemen. Wat men hier overigens als Jen uitspreekt. Zijn vaders eerste naam is wel Jan en het klinkt toch altijd raar dat Jen..

 Nou dat is het dan wel effe voor vandaag. Ik ga proberen om weer in het ritme van bloggen te komen. Ik mis het namelijk wel en het is eigenlijk ook een geweldig dag boek. Ik had namelijk deze week weer zo'n geweldige amerikaanse ervaring. Maar daar over meer in een volgende blog.

 
 
                                                  

11 opmerkingen:

  1. Leuk om weer over je leven te lezen!
    Groetjes, BiancaF

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je toch weer bent gaan bloggen, Petra!
    En nog fijner dat het privé zo goed met je gaat, dat je een lieve partner heb én dat het met de meiden zo goed gaat. Kan me voorstellen dat je ape-trots op hen bent.
    Als er één is die dat geluk verdient, dan ben jij wel wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat je weer blogt !!!
    Zou ik ook weer eens moeten gaan doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je het bloggen weer hebt opgepakt, ik geniet altijd enorm van je verhalen. En ook heel fijn dat het jullie zo goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He daar is ze weer, leuk! Had al steeds gekeken of je er weer was. Ik blijf je toch graag volgen met die geweldige amerikaanse verhalen. Wat een mooi stel zijn jullie zo samen! Ik kom geregeld weer neuzen hier! Thanks en hartelijke groeten uit Eindhoven / Sophia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk ,heel erg leuk dat we je terug horen en je belevenissen kunnen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je er weer bent! Ik ga je link even aanpassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je weer blogt. Ik ben al jaren een trouwe lezer en houd van je lekkere nederlandse mentaliteit. Hier in Zweden mis ik dat ook wel eens ;) Groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig om weer mee te lezen..!

    BeantwoordenVerwijderen