woensdag 12 maart 2014

En nog maar een winterstorm

Het is inmiddles midden maart. We hebben deze winter echt alles gehad. Temperaturen die alle fantasie te boven gaan (of te beneden moet ik eignlijk zeggen)en bergen met sneeuw.

Afgelopen weekend scheen de zon en de temperature kwamen zowaar boven het vriezpunt. wat zeg ik? wel 7 graden. Nou denk je in Nederand misschien, 7 graden nou das nog niet echt warm.. Maar hier vinden wij dat echt helemaal geweldig. De zon scheen er ook nog vrolijk bij en de korte broeken kwamen met bosjes te voorschijn. Ja.. met 7 graden..

Voordeel was ook dat de sneeuw begon te smelten en hier en daar kwam zowaar gras randje te voorschijn..We hebben sinds November geen gras meer gezien dus dat wil wat zeggen.

Maar ja, het is  en blijft maart en het is en blijft upstate New York. En dan komt daar toch nog een winter toetje aan. een mega winterstorm. Met alles er op en eraan.

Sleet, hagel, ijzel en sneeuw. en natuurlijk zitten wij weer midden in het ergste gedeelte..


Wij wonen net links van de plaats Little Falls en rechts van Syracuse. Zo las je ziet, midden in de prijzen.om je een idee te geven. Een inch is 2,5 cm dus 18 inch is 45 cm..

Vanmorgen om 6.30 ging ik naar mijn werk en het regende. Gewone ouderwetse plain regen..
Maar rond 9 uur werd het sneeuw en ice en sleet en sneeuw en nog meer sneeuw.

 
Dit was rond 12 uur op mijn werk. Om 3 uur ging ik naar huis. Rijden was meer glijden.. Was echt niet grappig. En hier wordt met groot en grof geweld aan die wegen gewerkt. En zout gebrek hebben we ook nog nooit van gehoord.

Maar hoe hard de D.O.T. ook werkt het is vechten tegen de bierkai als het zo hard seeuwt. De sneeuw is nat en zwaar. Gemengt met ice.

Maar ik kom zonder brokken thuis. Nu nog op mijn werk komen morgen vroeg. Gelukkig hoef ik pas om 8 uur te zijn.. En dan zou het gestopt moeten zijn  met sneeuwen. Hoeveel er dan ligt is en blijft een gok en hoe de wegen dan zijn ook. Morgen middag zullen de wegen wel weer ok zijn.

Toen ik vanmiddag thuis kwam was Aleysha uiteraard al thuis. Alle scholen sloten rond middag uur of eerder. Maar ook businesses sloten bij bosjes. Leveringen op mijn werk warden gecancelled omdat de bedrijven sloten of hun chauffeurs niet op de weg wilden hebben met dit weer.

Ook Kevins zijn werk besloot om rond 2 uur de deur dicht te doen. a omdat er geen hond in de store komt en b omdat het toch een rustige tijd is. Hij werkt in een restaurant supply bedrijf dat een winkel heeft maar ook groot handel en installatie bedrijf is voor proffessionele keukens. Meneer was dus al lekker thuis.

Dan is morgen de sneeuw over en dan wordt het weer een dag sterves koud. Nul graden F (of wel -18C) en de wind maakt de gevoelstemperatuur tot wel -15F Of wel -26C. Hij is fijn... dat wordt morgen dus weer 4 lagen kleding aan om niet dood te vriezen en vannacht te electrieke deken op standje gevaarlijk..


2 opmerkingen:

  1. Wat een winter, er lijkt geen einde aan te komen.
    Een moeilijk dag voor je vandaag, ik wens je veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier op het eiland hebben we deze week gelukkig alleen wat regen en wind gehad. :)

    BeantwoordenVerwijderen