zaterdag 8 maart 2014

parkeer bon

Wij wonen in New Hartford, een stadje tegen Utica aan.

Wij wonen midden in het dorp aan een dood lopende straat. Mijn huis is het laatste huis in de straat en de straat eindigd met een zogenaamde cul du sac.
Je mag hier in de winter s'nachts niet op straat parkeren. Vanwegen de sneeuw. Als iedereen op straat zou parkeren kunnen de sneeuw schuivers de straten niet schoon houden. Soms als het sneeuw komt er een noodverordening en mag je in geheel niet op straat parkeren.

Nou geen problem want ik heb een oprit naast het huis waar met gemak 5 auto's kunnen parkeren.

Soms een beetje gestechel wie er als laatste in moet rijden want als je als eerste eruit moet en dan moet je als laatste er in parkeren.
 Nou moet je niet denken dat ie meestal niet gebeurd want elke keer als iemand zijn auto op staat laat staan zit er een ticket op. Ons is het al eens over omen dat we vergaten de auto's weg te zetten en de buurvrouw al minmaal 3x.
Maandag kom ik om rond half 1 s'nachts van mijn werk. Ik rijd als laatste er in. Aleysha moet als eerste er uit en moet dus in de morgen mijn auto er uit rijden om die van haar er uit te kunnen rijden.

Mevrouw besluit met vriendinnen die morgen om  om 5 uur in de ochtend naar de gym te gaan. Ze rijd mijn auto er om 5uur uit en parkeerd die voor mijn huis. Dan rijd ze weg.
Om 5.10 komt de parker wacht langs en geeft mij een ticket voor illegal overnight parking.

Als ik om rond 9 uur iets uit mijn auto wil pakken zie ik de ticket onder mijn ruitenwisser zitten. Wel verdorie denk ik. Ik had helemaal niet over night geparkeerd. Ik kijk op de tijd en zie de 5.10 staan. Thanks Aleysha.. ik twijfel nog efffe aan mij zelf. Heb ik de auto dan op straat geparkeerd. Maar mijn geheugen vertelt mij toch echt dat ik hem in de oprit gereden had.

De envelop vertelt mij dat ik de boete kan betalen of sturen naar town/village court kellog rd. Nou weet ik wel waar dat is en dus er naar toe. kijken of ik mij er onder uit kan kletsen. Ik kom dus bij de town court aan. De mevrouw achter de bali kijkt op mijn ticket en zegt. Oh dat is in de village die moet je betalen bij de village court. Oh en waar ben ik nu dan.? Ja hier was de town court. Wat het verschil ook mag wezen..

Village court is om 1 uur elke dinsdag en donderdag. Nou kijk aan het is dinsdag en ik ben vrij.

Dus om 1 uur kachel ik naar village court. Het is een drukte van belang. Ik meldt mij en de meneer kijkt naar mijn ticket. Oh you have to be at the village. SHE will be here at 1pm. Oh yeh she is not here yet but have a seat in the waiting room.

Ik ga dus in de wachtkamer zitten. Er zitten nog wat mensen en ik ben getuigen van iemand die op kwam draven voor town court en blijkbaar een court date had gemist en die een arrest warrant had en dus ingeboekt werd.

Om 1.40 zit ik eer nog steeds en ik ga eens vragen hoe het zit. Ja nou ze is er nog niet maar komt wel. Ja hoe laat dat wist men dan weer niet.. zucht..

Ik ga weer zitten.
Om 2 uur komt een andere man uit een deur en vraagt wie er zitten te wachten voor de public defender. Iedereen behalve ik dus bleek. Waar wachte ik dan op. Nou villege court mevroouw.. waarvoor dan en ik leg het kort uit.

Oh maar dan moet ik niet naar de betaal dame maar naar village court en dat is elke eerste woensdag van de maand. Morgen om 1 uur dus. WHAT? Are you kidding me sir. No hij is bloed serieus. ik moet woesndag weren en die ticket moet binnen 7 dagen betaald worden dus volgende maand is te laat. Tja than you have to pay I guess was zijn antwoord. En ik zit hier dus een uur voor nop, dat wist die andere knakker niet, die ik overigens niet meer zie.

Ja helaas.. Ik vertrek dus pis link dan snap je.. Stomme gasten.. Lekkere communicatie weer..

De volgende dag zoun ik van 2 tot 9 werken. Om 1 uur naar court is dus geen optie. Maar de overnight belt af en men belt mij of ik dus dinsdag op woensdag nacht wil werken i.p.v. woensdagoverdag. Dit doe ik.
Woensdag morgen iets voor 12 uur hijs ik mijzelf uit bed. ik kwam dus om 7 uur thuis en was dus 24 uur op en viel als een blok in slaap.

Ik heb dus de nodige moeite om op te staan. Maar nu kan ik dus naar die court.

Ik meldt mij weer bij de bali. Mijn tas wordt grondig onderzocht en ik mag door de metal detector naar de court room. De ticket neemt men van mij over en schrijft mijn naam er op.

Ik neem plaats in de court room.. Nou,  je hebt nog nooit zoiets meegemaakt.
Het is geen traffic court maart maar gewoon village court. Met andere woorden er komt vanalles voorbij. Van een dame die voor de 2de keer een DWI heeft tot een dorpsgenoot die een geweldadige confrontatie had met zijn vrouw/vriendin. Je zit daar gewoon en je hebt geen andere keuze dan gewoon mee te genieten van iedere ander zijn drama. Tot in details wel te verstaan.

Prive...hahah nog nooit van gehoort blijkbaar. Ik bedoel die man kan bij mij in de straat wonen.

Dan de rechter..OMG. De SHE was dus geen SHE maar een HE is zonder dollen minimal 80 is en had al 20 jaar geeden met pensioen gemoeten. Zonder dollen.. Hij kan amper lezen wat er op de papieren staat, laat staan dat ie zijn computer screen kan lezen. Je hebt nog nooit zo'n circus  meegemaakt... Mijn mond valt werkelijk open. Only in America..

Na 1,5 uur roept hij mijn naam en ik mag naar het schavot. Zo lijkt dat ook echt.. Hij kijkt op het papier en zegt Oh you have a parking ticket. Ik leg het verhaal uit. Mhh sounds a little fishy but i'll dismiss the ticket.. FISHY.. what the hell. Niks fishy gewoon de waarheid, maar goed ik ben de ticket kwijt. Nou was het geen groot bedrag hoor. Wel $25.. En dat al die moeite voor $25.. Maar inmiddles was het mijn principe kwestie geworden.. Ik mag vertrekken. Ik moet toch nog even naar het betaal kamertje want ik heb nog een oude ticket. Ook overnight parkeren maar toen waren we dus wel echt complete vergeten om onze auto's in de oprit te zetten. Zowel Kevin als ik hadden een ticket en die was ik complete vergeten. Na 7 dagen zou dat vermeerderd worden maar bij het betaal mevrouwdje hoef ik toch maar $25 af te rekenen. Ik ben weer een echte Amerikaanse ervaring rijker.

1 opmerking: