dinsdag 11 november 2014

Ongelooflijk

Nou ik heb vandaag een dag gehad om nooit te vergeten. Ik moest vandaag gaan werken in een andere store. en hulp nodig omdat men net een berg managers had ontslagen.

Nou Ik er dus heen vandaag. Ik was al een beetje voor bereid dat het geen "mooie nette " store was.

Toen ik de I90 af kwam en dichter bij de store kwam stonden er op elke hoek van de straat zwervers die met een vaag handgeschreven onleesbaar stuk karton staan te schooien voor geld.

Nou niks te veel gezegd. Vorige week is een auto van een college manager gestolen dus ik parkeerde de mijn recht tegenover het betaal raam. Dat staat er in elk geval iemand de hele dag recht naar mijn auto te kijken.

Ik wil echt niet discrimineren maar je voelt je tcoh best een beetje onwennig als je de enige blank bent die daar werkt.

Dan heeft elke vrouwelijke werkneemster een berg haar, nep haar wel te verstaan. Meestal rasta of hoe je dat ook noemt. Iedereen noemt elkaar Bro.  Iemand komt aanlopen en zegt tegen mij: hey Mama.. Uh pardon ik ben you "mama" niet.

De namen van de werkneemsters zijn werkelijk niet om uit je bek te krijgen. Kiajiha en alaiaha sjanwdeja etc.. Ik heb er kramp van mijn  tong.

Een 58 jarige mevrouw die aan de friet werkt is bijzonder vrolijk. Je kan het slechter treffen uiteraard maar als een 58 jarige mevrouw aan de friet staat en en al half dansend telkens roept. Oh yeh baby, I'm the fries queen. Yes baby..Bring it ON... Je bregrijpt dat Peet dan effe met het smoeltje open staat.

Dan moet ik een coffee inschenken en ik zie geen creamer machine op de counter. Dus ik vraag, waar de creamer machine is. Oh die is vorige week van de counter gevallen. WHAT..Hoe kan zo;n zwaar ding zomaar van de counter pletteren. Ik bedoel die counter is 5 meter lang en een meter breed en die machine kan ik niet optillen.

Dus is loop naar de andere creamer machine die bij de drive gedeelte staat. Ik wil mijn kop er onder houden maar ik bedenk me spontaan. Laat maar... Ik drink vandaag wel zwarte coffee. Dat ding was zo smerig daar hoef ik geen coffee melk uit. Ik overweeg serieus om de volgende keer mijn Eigen coffee mee te nemen.

Ik moet een shake maken en ik hang de beker onde de machine. Ik haal de hendel omlaag en loop weg, dan zou de machine zelf moeten stoppen als de beker vol is. Daar zit een ingebouwde sencor. Maar uiteraard stopt deze niet en de shake overstroomt. Oh ja sorry vergeten te vertellen dat dit stuk is. Je moet hem zelf stoppen. O K...

De volgende shake ben ik dus voor bereid en ik stop de hendel op tijd. Mits ik die hendel omhaag haar en de stroom shake stopt, spuit er ergens boven de hendel shake riching mij. Ik had dus een mooie streep shake op mijn blouse. Oh ja het lekt ergens boven die hendel en als je hem dan stopt, spuit er door de druk shake uit..O K..

Ik moet een large coffee maken maar al de large coffee cup dingen zijn leeg. He waar liggen de large coffee cups? Oh die zijn op.. O K...

5 cup holder waar bekers in horen te zitten zijn leeg en ik wil die bijvullen. Oh nee dat kan niet die zijn stuk..O K..

De printer bij de counter werkt niet. Oh ja die is stuk..Echt waar joh..

Ik verzamel orders voor de drive en het is altijd handig om een head set op te hebben zodat je makkelijker kan communiceren en al de order kan horen voor ie op het scherm verschijnt. Ik vraag dus of men nog een head set heeft. Nou nee, er zijn er 6 maar er werken er maar 2. Oh en de ene head set kan alleen maar order van lane 1 nemen en de ander kan alleen van lane 2 orders opnemen. Niet van allebei zoals het hoort. Oh en via de head set met elkaar praten kan ook niet want ook dat werkt niet. Dus als de dame die de betaal raam doet iets moet door geven aan de uitgifte raam dat schreeuwt ze gewoon door de hele store heen.

Is er iets wat WEL werkt in deze godvergeten store...

Nou ben ik in het verleden wel eens in smerige stores geweest. Ook In Nederland. Ook in stores die wat minder zijn dan waar ik werkte. Maar dit sloeg echt alles.

Er komt een zwerver typje naar de counter en besteld een coffee. Dat is van $1.08. Hij gooit een hand vol los geld op de counter die hij vast en zeker net buiten ergens in de modder heeft gevonden. Ik zie al gelijk dta het lang geen $1.08 is en ik kijk een college aan en vraag wat doen jullie in zo'n geval. In mijn Eigen store zie ik namelijk nooit zwervers aan de counter.. Oh nee hoor, hij moet voldoende hebben en dat weet ie hoor. Ik had hem dus gewoon die coffee gegeven maar waarschijnlijk is dan het einde zoek. Hij schuift zijn los geld weer in zijn hand en vertrekt. O K

Het rooster voor vandaag is een en al gekladder. Ik vraag waarom er in vredesnaam zoveel verandert is. Oh 8 to 10 mensen komen hier per dag niet opdagen.. Werkelijk.. En dat vinden jullie normal of zo? Oh zegt ze vorige week zaterdag was ik de enige die op kwam dagen. Oh ja nou je het zegt. mijn manager was hierheen want er was niemand komen opdagen. Ik dacht nog dat ie overdreef..

Deze store ligt niet al te ver van Shirley's werk en na het werkt komt zij effe langs om te kijken hoe the ghetto van Syracuse mij bevalt.. Nou wat dacht je van dat het NIET bevalt.. Ze ging dus ook effe naar binnen omdat ze dacht dat ik overdreef over mijn collega's

Wat een dag.. Gelukkig kan ik de komende 2 dagen uit rusten. 2 dagen cursus.. Dus 2 dagen op de stoel zitten. Ik kan niet wachten..




3 opmerkingen:

  1. wat een dag zeg. kun je niet zo iets als de voedsel en waren bellen voor een
    tussentijdse controle. geheid dat het tentje dan dicht moet.
    maar wat een ongemotiveerd boeltje zeg, loop je daar niet helemaal op leeg?
    veel succes meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou doodongelukkig worden als ik in zo'n teringbende mocht werken. Denk ik.. ;-)

    Grtz. Dray

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al maar goed dat het maar voor eventjes was !Jesus,wat een bende ! Groetjes uit Hasselt Belgiƫ

    BeantwoordenVerwijderen