donderdag 28 mei 2015

Ik ben er nog

Ik voel me schuldig want ik krijg allemaal berichtjes van mensen die deze blog lezen en zich zorgen maken. Dus hoogste tijd voor een up date.

Ik moest zelf even terug lezen waar ik gebleven was. Zo veel gebeurd in de tussen tijd. Mijn laatste foto's was nog van een dik pak sneeuw, maar inmiddels is het zomer in NY.

De winter duurt hier gemiddeld tot eind april en dan half mei is het zomer. De temperature zijn om te smelten. Maar vorige week moest ik toch nog ruiten krabben. Heel vreemd.

Om dan maar met mezelf te beginnen. Ik ben inmiddels begonnen aan de 5 nieuwe behandelingen. Ik heb er nu 3 opzitten. En het is niet meegevallen. Ik wil niet alleen maar negatief over komen, maar om nou te zeggen dat het mee gevallen is tot nog toe, nee niet echt.

4 weken na de eerste behandeling begon het gedonder. De misselijkheid viel heel erg mee. Kots dagen zijn er wel maar mag niet klagen. Mijn hart vind het allemaal wat minder leuk. Ik heb van nature een lage hartslag. Had mijn vader, oma en de halve rest van de familie. Maar de chemo hakte er behoorlijk in en mijn hartslag ging soms zo laag dat ik effe op zwart ging. Ondanks hartmedicatie

Dat resulteerde in het feit dat ded cardioloog besloot om mijn rijbewijs in te trekken. Kijk en dat is nu een flinke bommer als je ruim een uur naar je werk moet rijden.
Dus met man en macht naar oplossingen gezocht. Ik vond een kamer in Auburn waar ik een paar nachten kon blijven slapen en verder werd ik door Kevin, Shirley en Aleysha heen en weer gechauffeurd. Heel fijn uiteraard  want nu kon ik blijven werken. Maar het is verre van ideal. Telkens aan iedereen  moeten vragen of ze je hier of daar heen willen brengen, Kevin die voor dag en dauw op moet om mijn naar Shirley's huis te brengen en Shirley die mij dan verder naar Auburn bracht.
Met een taxi naar docters afspraken want Aleysha is op school en Kevin op zijn werk. etc etc 

Afgelopen week kreeg ik echter na 2 eeg"s mijn rijbewijs terug. Door het slecht functioneren van mijn hart beginnen ook andere organen er "last" van te krijgen. Met name mijn lever en nieren. De kleur van mijn huid past nu geweldig bij mijn auto kleur.

De cardioloog vond het vorige week dan ook welletjes en heeft mijn chemo eventjes in de wacht gezet. Uiteraard in overleg met oncoloog etc. Een maand extra rust om mijn lichaam wat meer tijd te geven om te herstellen.
Ook werken is nu dus eventjes voorbij. Cardioloog vind het niet meer verantwoord. Tja en daar baal ik dus van als een stekker. Want hoe moe ik ook ben, ik vind mijn werk leuk en mijn baan is niet iets wat je part time kan doen. Ook de afstand maakt het niet waard om een paar uurtjes per dag te werken. Dus morgen is voorlopig effe mijn laatste werkdag.

Ik was daar behoorlijk van overstuur, kwaad, onmacht je kent het wel. Maar nadat het effe bezonken was moest ik toch eigenlijk wel aan mij zelf toegeven dat het niet meer gaat. Ik ben werkelijk uitgeput. En hoe meer ik er over nadacht hoe aantrekkelijker het werd om effe bij te komen en hopelijk uit te rusten en me wat beter te voelen.

Mijn spieren krijgen ook onvoldoende bloed toevoer wat resulteerd in een soort spierpijn. Zoiets als je gisteren enorm gesport hebt en overal spierpijn hebt. Eeen soort zwaar gevoel in je spieren. Met name de benen. Soms moet ik gewoon even still staan om de pijn te laten zakken. En ik ben absoluut geen watje dacht ik zelf.

2,5 jaar geleden na de verkoop van het motel, besloten zij naar de Utica area te verhuizen. Kevin werkt in Utica en ik moest toch een baan zoeken. En werk gelegenheid zat hier.
Kevin zijn oude huis staat in Cooperstown. Eigenlijk meer in Hartwick. Het ligt in de middle of nowhere. In de mountains 40 minute van Utica.
New Hartford was de ideale plaats dachten we en we huurde hier dus dit huis. Kevins huis zou in de verkoop gaan en als dat verkocht zou zijn dan zouden we wel verder kijken. New Hartford heeft ook een bijzonder goed school district wat belangrijk was omdat Aleysha nog 1,5 jaar highschool had te gaan.

Maar inmiddels is Aleysha in college en dus hebben we niks meer van doen met school districten. Kevins huis is moeilijk verkoopbaar, althans niet voor wat hij er voor wil hebben wat het waard is.

New Hartford is als stadje ideal met alles binnen hand bereik, maar het is en blijft een stad. Wij wonen in een 2 onder 1 kap woning, met krijsende 3 kinderen naast ons, ouders die nog harder krijsen en 24/7 schreeuwen tegen elkaar en 3 honden die blaffen zodra ze niet thuis zijn en ook als ze thuis zijn en die kregen buiten zitten.

Dan zit er aan de andere kant nog een paar honden, gek word je ervan. Oprit van het huis delen met de buren, ook niet erg handig in de winter. Afijn lang verhaal kort, wij hebben dus besloten om in Kevins huis te gaan wonen. Bespaart woonlasten en geen last van welk mens dan ook.

Er zijn namelijk geen mensen in de buurt van Kevin's huis. Wel een zwarte beer, herten en een snapping turtle die in het meertje in de tuin woont.

In Kevn's huis was de water pomp in de well inmiddels stuk gevoren en een paar water leidingen. Dus moest er voor een klein vermogen een nieuwe pomp in de well. Die well zit 30 meter diep en zelf doen was geen optie. Nadat eindelijk die klere loodgieter op kwam dagen en we weer water hadden bleek dat de warm water ketel ook niet meer te werken. Die dus vervangen en het bleek dat die dus ook open gescheurd was. Inmiddels zit er dus een nieuwe ketel in.

Verder moest er nogal wat schoongemaakt worden, want er is niet in geleeft voor 2 jaar. Behalve de familie muis dan.

Aleysha is niet zo blij met deze move. Cell phone bereik is dus  nul komma nul. Voor een 19 jarige een ramp uiteraard. Ook geen winkel Mall in de buurt uiteraard. Maar ze heeft niet al te veel keuze. Ook het feit dan mijn inkomen nu weg valt maakt hier blijven wonen niet zo gezond voor de financien.

Dan reed Kevin mijn auto vorige week, want die van hem moest gemaakt worden en ik mocht toch niet rijden. Vrijdag rijd ie na zijn werk naar huis en verwisselt van baan en ziet de dame niet die aan de rechter kant van hem reed. Gevolg was dat mijn rechter kant nu dus van voor toch achter schade heeft. Hij is fijn. Hij voelde zich uiteraard bezonder rot. Mijn auto was net 2 maanden geleden gemaakt van mijn glijpartij. Maar ja wat doe je er aan?

Shirley is net terug van vacantie in Nederland samen met haar man. Ze heeft uitgeraard een leuke tijd gehad. Familie vrienden bezocht en leuke dingen gedaan. Soort toeristje uit hangen in Eigen land. Uiteraard wat lekkere dingen meegenomen waaronder drop shot en drop en zoethout thee. Ik kan weer effe vooruit.

Vandaag kreeg ik het berichtje dat Anita, mijn levenslange vriendin haar tickets heeft geboekt en samen met haar jongste zoon in augustus hierheen komt. Daar kijk ik nou echt naar uit. 3,5 jaar elkaar niet gezien.

Nou ik geloof dat ik alles wel in een notedop heb gehad. Inmiddels zijn we volop aan het verhuizen. Dit weekend gaan we officieel over. Volgende week dus rust. Ik kan niet wachten tot we over zijn. Ik ben zo vreselijk moe, werk en dan tussen door schoonmaken van het huis en wat ander klusjes daar hakken er flink in.

Volgende week lig ik in een luie stoel in de tuin...Deze tuin






Het gras is inmiddels gemaaid. De Tv werkt al, zaterdag krijgen we internet. Dus dan zijn we weer van alle gemakken voorzien.

14 opmerkingen:

  1. Wat fijn om weer wat van jou te horen. En dat het redelijk met hè gaat. Werken komt later wel weer. Eerst jij.. jij bent belangrijker. Gezondheid gaat voor. Ik hoop dan ook dat het snel beter met je mag gaan.
    Geniet van die mooie tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heftig hoor; een heleboel mensen in bijv. Nederland, beseffen niet hoe goed het in Nederland geregeld is, als je ziek wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn wat van je te horen, maar wat een zware tijd heb je achter de rug!!
    Hopen dat je door de rust opknapt en dan weer een zware chemokuur!!
    HEEL VEEL STERKTE!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je de moeite hebt genomen om je trouwe bloglezers te laten weten hoe het met je gaat. Wat gaan jullie naar een mooie plek verhuizen zeg! Ik hoop dat de prachtige natuur daar flink zal bijdragen aan jouw herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch weer een heel verhaal Petra .Vroeg me ook al een hele tijd af hoe het met je was.Het is een hele boterham die je moet verteren .Maar misschien doen de rust en de leuke omgeving in je nieuwe thuis je ontzettend veel goed zo dat alles weer de goeie kant op gaat ! Go for it Petra !Gtrz Magda uit Hasselt België

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beterschap en sterkte gewenst vanuit SC! Geniet van de zomer op het platteland van NY.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn iets van je te horen. Sterkte met je gezondheid. Gr Edith.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Petra, hoe is het nu met je?
    In ieder geval beterschap en sterkte gewenst van een trouwe lezer!
    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi, ik kom nog steeds af en toe even langs hier om te kijken of je een update hebt geschreven over hoe het met je gaat. Hopelijk gaat het goed met je !!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Petra,
    hopelijke gaat het goed met je!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kom ook regelmatig kijken, Hoe is het met je ??

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja ik ben er nog hoor. Update start online...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja ik ben er nog hoor. Update start online...

    BeantwoordenVerwijderen